W 2018 r. internet wyprzedzi reklamowo telewizję, a w sieci - mobile przed desktopem

W 2018 roku globalne wydatki reklamowe w internecie będą po raz pierwszy większe niż w telewizji - prognozuje ZenithOptimedia. Motorem napędowym wzrostu reklamy internetowej będzie segment mobilny, do którego za trzy lata trafi więcej nakładów marketingowych niż do internetu stacjonarnego.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W br. szacowany przez ZenithOptimedia udział telewizji w globalnym rynku reklamowym wyniesie 37,7 proc., a w najbliższych latach będzie maleć i w 2018 roku wyniesie 34,8 proc. Natomiast udział internetu zwiększy się w tym czasie z 29,1 proc. do 36,6 proc.

grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-polsce-rynek-reklamowy-rosnie-o-3-proc-rocznie-globalnie-o-4-5-proc-maleja-udzialy-telewizji-reforma-moze-oslabic-tvp ##

W internecie zdecydowanie najszybciej będzie rosła reklama mobilna: w latach 2015-2018 średnio o 32 proc. rocznie. Wydatki na nią będą stanowiły 87 proc. wszystkich nowych środków zainwestowanych w tym okresie.

Z kolei wydatki na reklamę w internecie stacjonarnym szczytową wartość według analityków ZenithOptimedia osiągną w 2017 roku - 114 mld dolarów. Natomiast w 2018 roku zanotują już spadek i wyniosą mniej od inwestycji na reklamę mobiną.

grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-i-polowie-br-1-45-mld-zl-na-reklamy-w-polskim-internecie-display-i-sem-dalej-dominuja-potroily-sie-wydatki-w-mobile-u ##

W br. po raz pierwszy więcej niż połowa (konkretnie 53 proc.) internetowych kampanii display zostanie zakupiona w zautomatyzowanym modelu programmatic buying. W 2016 roku będzie to już 60 proc. Popularność tego modelu zakupu szybko rosła w ciągu ostatnich kilku lat - od 12 proc. udziału w 2012 roku.

Wartość wydatków na zakup powierzchni reklamowej w programmatic wzrosła od 5 mld dolarów w 2012 roku do 38 mld USD w br., średnio o 100 proc. rocznie. W 2016 roku prognozowany wzrost wyniesie 34 proc., a w 2017 roku - 26 proc. W 2017 roku już dwie trzecie kampanii display na świecie będzie zakupionych w modelu programmatic.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"