W 2019 r. przeciętny dochód miesięczny na osobę wyniósł 3,2 tys. zł. brutto

W 2019 r. przeciętny dochód miesięczny na osobę wyniósł 3,2 tys. zł. brutto; to średnio o 200 zł więcej niż w 2018 r. i 400 zł więcej niż w 2017 r.

pap / bcz
pap / bcz
Udostępnij artykuł:
W 2019 r. przeciętny dochód miesięczny na osobę wyniósł 3,2 tys. zł. brutto
fot. Shutterstock.com

"Puls Biznesu" powołuje się na opublikowane przez Ministerstwo Finansów dane o rozliczeniu podatku dochodowego PIT w 2019 r.

Z raportu wynika, że według skali podatkowej (17 i 32 proc.) rozliczyło się 25,5 mln osób, które wykazały łączny dochód w wysokości 982,9 mld zł.

To oznacza, że na osobę przypadło rocznie 38,5 tys. zł brutto, czyli 3,2 tys. zł na miesiąc.

Oznacza to niewielki wzrost w porównaniu z 2018 r. - o 200 zł miesięcznie i bardziej odczuwalny w porównaniu z 2017 r. - o 400 zł miesięcznie. Łączny podatek dochodowy PIT wyniósł 152 mld zł.

Dziennik zauważa, że w 2019 r. dużo więcej osób wpadło w drugi próg podatkowy (powyżej 85,5 tys. zł rocznie). Podatek w skali 32 proc. zapłaciło 1,2 mln osób (4,8 proc. ogółu), o 200 tys. osób więcej niż w 2018 r. i o 337 tys. więcej niż w 2017 r. Ci podatnicy zapłacili fiskusowi 38 mld zł.

Ponad 4,7 mln Polaków skorzystało z ulgi na dzieci, odliczając prawie 7 mld zł. Ponad 374 tys. osób odliczyło 206,5 mln zł z wydatków na internet (przeciętnie 551 zł). 196 tys. osób wykorzystało tzw. ulgę termomodernizacyjną - podaje "PB".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?