W polskim internecie najwięcej reklam double billboard i preroll oraz telekomunikacji

W III kwartale br. prawie 24 proc. reklam pokazanych w polskim internecie miało format : double billboard, a niemal 20 proc. - preroll. Prawie co czwarta reklama promowała usługi lub produkty telekomunikacyjne.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Gemiusa wynika, że chociaż od lipca do września br. dokładnie 23,8 proc. reklam wyświetlonych w polskim internecie miało formę double billboardu, to udział tego formatu systematycznie. Jeszcze na początku br. był bowiem wykorzystywany aż w 52 proc. wszystkich kampanii. Z kolei prerolle stanowiły w III kwartale 19,6 proc. reklam, a rectangle - 10 proc.

Jeśli chodzi w wskaźnik efektywności CTR, to najlepsze wyniki od lipca do września zanotowały formaty preroll/midroll/postroll (1,96 proc.), wallpaper (1,74 proc.) oraz toplayer (1,19 proc.). To spora zmiana w porównaniu z wcześniejszym kwartałem, kiedy liderem w tym zakresie był toplayer przed wideboardem i prerollem. Z kolei pod względem wskaźnika uCTR - określającego jak wielu użytkowników spośród tych, którzy widzieli daną kreację, kliknęło w nią - najlepiej wypadły formaty preroll/midroll/postroll (2,50 proc.), toplayer (2,02 proc.) oraz wallpaper (2 proc.).

- Analiza III kwartału pokazuje, że o ile double billboard jest bezdyskusyjnym liderem zestawiania najczęściej wykorzystywanych form kreacji, to jego udział znacząco spada względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Na znaczeniu zyskuje natomiast reklama wideo, w tym formaty typu preroll/midroll/postroll - komentuje Rafał Sobiczewski, business development director Gemius Polska.

grafika

W III kwartale br. dokładnie 24,4 proc. reklam promowało marki telekomunikacyjne, czyli aż o 12,6 pkt proc. mniej niż kwartał wcześniej.  - Może to świadczyć między innymi o większej koncentracji tego segmentu na działaniach sprzedażowych niż akcjach zmierzających do umacniania dobrego wizerunku - wyjaśnia Rafał Sobiczewski.

Reklamy branży finansów, ubezpieczeń i maklerstwa zanotowały udział wynoszący 17,4 proc., a reklamy motoryzacji - 11,4 proc. Natomiast najwyższe wartości wskaźnika CTR osiągnęły reklamy z segmentów czasu wolnego (CTR: 1,33 proc.), mediów, książek oraz CD i DVD (1,01 proc.) oraz żywności (0,95 proc.).

grafika

Wszystkie powyższe dane pochodzą z badania gemiusDirectEffect realizowanego przez Gemius Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem