Według UOKiK rynek druku prasy jest „wysoce skoncentrowany”

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ocenił, że rynek druku prasy jest „wysoce skoncentrowany”. Nie przedstawił jednak drukarniom zarzutów.

NB
NB
Udostępnij artykuł:

UOKiK przebadał 17 największych drukarni. Z ustaleń „Dziennika Gazety Prawnej” wynika, że wedle oceny organu rynek poligrafii prasowej jest „wysoce skoncentrowany”. Drukarniom nie postawiono jednak zarzutów, które prowadziłyby do interwencji regulatora.

Z analizy UOKiK wynika, że udział Agory i Polska Press w druku dzienników i czasopism niemagazynowych (w technologii coldset) w latach 2015-16 wynosił ok. 30-40 proc. Podium w tym segmencie zamyka Seregni Printing Group z udziałem na poziomie 10-20 proc. Pozostali gracze nie przekraczają 10 proc., to w tym zakresie urząd uznał wysoką koncentrację rynku.

Z kolei na rynku dzienników najwięcej udziałów posiada Agora - ok. 40-50 proc. udziału, kolejno - Seregni Printing - 20-30 proc. i Polska Press - 10-20 proc.. Wskaźnik koncentracji jest w tym zakresie jeszcze wyższy niż dla całego rynku.

Jeśli chodzi o usługi poligraficzne w zakresie czasopism, Polska Press ma 40-50 proc. udziału, Agora - 20-30 proc., a Seregni Printing Group - mniej niż 10 proc.

Natomiast rynek druku prasy w technologii heatset ma być znacznie bardziej skoncentrowany niż technologii coldsetu. Liderem jest spółka LSC, która posiada 60-70 proc. udziałów, a Quad Graphics ma 10-20 proc. udziału.Nie podano powodów analizy oraz dlaczego zdecydowano się na jej przeprowadzenie.

Zamknięcie drukarni i zwolnienia grupowe

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały