WPP traci globalny budżet mediowy Marsa na rzecz Publicis Groupe

Produkująca słodycze firma Mars (należą do niej takie marki, jak Snickers, Twix, Mars) zakończyła przetarg na globalną obsługę mediową. Wybrała do współpracy Publicis Groupe.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
WPP traci globalny budżet mediowy Marsa na rzecz Publicis Groupe

Roczny budżet mediowy Marsa szacowany jest na 1,7 miliarda dolarów. W trwającym od jesieni przetargu brały udział cztery największe sieci agencyjne: Publicis, Omnicom, IPG i WPP. Ten ostatni holding bronił obsługi marketera.

Przetarg był nadzorowany przez firmę doradczą Mediasense i obejmował: media, media społecznościowe, branding, PR i influencer marketing na 70 rynkach, w tym w USA i Wielkiej Brytanii. 

Proces ten nie obejmował kreacji, za którą nadal odpowiadają agencje BBDO i DDB należące do Omnicomu. 

Należąca do WPP Media agencja EssenceMediacom odpowiadała dotychczas globalnie za planowanie i zakup mediów. Z kolei za obsługę PR odpowiadała należąca do IPG agencja Weber Shandwick (ta została zachowana). 

Do obsługi Marsa w strukturze holdingu Publicis zostanie oddelegowany specjalnie do tego stworzony zintegrowany zespół nazwany "One Mars". Będzie pracował w oparciu o "model wzrostu oparty na sztucznej inteligencji".

Publicis rozpocznie obsługę Marsa z początkiem stycznia 2026 roku. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day