Wydawca „Dbam o zdrowie” i „Magazynu 60+” z 5 mln zł wpływów i 14 tys. zł zysku

W ub.r. spółka Bez Recepty (należy do grupy kapitałowej Pelion), wydawca pism „DOZ Magazyn dbam o zdrowie”, „Magazyn 60+” i „Nasza Firma” zanotowała wzrost przychodów o 1,7 proc. do 4,99 mln zł oraz 14,4 tys. zł zysku netto.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wydawca „Dbam o zdrowie” i „Magazynu 60+” z 5 mln zł wpływów i 14 tys. zł zysku

Przychody sprzedażowe firmy Bez Recepty poszły w górę z prawie 4 do 4,24 mln zł, koszty wytworzenia produktów na własne potrzeby poszedł w dół z 899,1 do 750,9 tys. zł, a wynik ze zmiany stanu produktów - z 10,5 do -7,2 tys. zł.

Spółka wydaje odpłatny miesięcznik „DOZ Magazyn dbam o zdrowie” i darmowy „Magazyn 60+” dystrybuowane m.in. w aptekach DOZ. W sprawozdaniu poinformowała, że średni nakład pierwszego tytułu wynosi 80 tys. egz., a drugiego - 50 tys. egz. Ponadto jest wydawcą kwartalnika „Nasza Firma” (w średnim nakładzie ok. 6,5 tys. egz.) dla pracowników grupy Pelion.

W ub.r. przy redagowaniu „DOZ Magazynu dbam o zdrowie” dalej współpracowała z Ringier Axel Springer Polska, a przy „Magazynie 60+” ze spółką Time należącą do Grupy ZPR Media. W lipcu br. redagowanie tego drugiego tytułu przejęło Wydawnictwo Bauer.

Koszty operacyjne Bez Recepty w ub.r. wyniosły 4,35 mln zł, co wobec 4,09 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 6,3 proc. Wydatki na usługi obce zmalały z 2,89 do 2,65 mln zł, a na wynagrodzenia - z 284,8 do 250,4 tys. zł. Natomiast pozostałe koszty rodzajowe poszły w górę z 846,7 tys. zł do 1,38 mln zł.

Wyższy wzrost kosztów niż przychodów spowodował pogorszenie się wskaźników rentowności firmy. Zysk sprzedażowy zmalał z 811,2 do 637,1 tys. zł, a po spadku pozostałych kosztów operacyjnych z 793,7 do 634,7 tys. zł zysk brutto zmniejszył się z 42,1 do 29,7 tys. zł, a zysk netto - z 15,7 do 14,4 tys. zł.

Firma Pelion, do której należy Bez Recepty, zdecydowała się jego zeszłoroczny zysk przeznaczyć na kapitał zapasowy.

- Zarząd Wydawnictwa Bez Recepty będzie dążył do systematycznego zwiększania przychodów ze sprzedaży reklam oraz podwyższania efektywności i rentowności przychodów. Podobnie jak w roku ubiegłym Spółka będzie koncentrowała się na prowadzeniu działalności wydawniczej - zapowiedziano w sprawozdaniu.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?