PMPG Polskie Media: kwartalne wpływy wzrosły o 19,2 proc., a zysk netto o 1,6 mln zł

W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należą m.in. tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”, osiągnęła wzrost przychodów o 19,2 proc. do 13,27 mln zł oraz zysku netto ze 129 tys. zł do 1,77 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W minionym kwartale przychody gotówkowe grupy PMPG Polskie Media zwiększyły się rok do roku z 10,51 do 12,3 mln zł, a barterowe - z 613 do 969 tys. zł.

Natomiast w trzech kwartałach br. wpływy firmy zwiększyły się w skali roku o 5,8 proc. - z 34,02 do 35,99 mln zł.

Do grupy PMPG należy przede wszystkim 90 proc. udziałów AWR Wprost wydającej tygodnik „Wprost” i Wprost.pl oraz 81 proc. udziałów Orlego Pióra publikującego tygodnik „Do Rzeczy”, miesięcznik „Historia Do Rzeczy” i Dorzeczy.pl. Według danych ZKDP w pierwszych trzech kwartałach br. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” zmalała w skali roku o 10,26 proc. do 31 418 egz., a „Wprost” - o 17,17 proc. do 14 486 egz. Natomiast we wrześniu br. Wprost.pl zanotował 3,24 mln użytkowników i 27,22 mln odsłon, a Dorzeczy.pl - 1,67 mln użytkowników i 15,55 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

PMPG nie wyszczególnia w raportach finansowych, jakie wpływy osiąga ze sprzedaży prasy, jakie z reklam prasowych, a jakie z reklam internetowych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/pmpg-polskie-media-prezes-michal-m-lisiecki-zrezygnowal-firma-moze-dzialac-bez-prezesa-sad-zarejestrowany-zmiany-w-statucie,7170821052651137a ##

Pod koniec sierpnia firma utworzyła odpisy w wysokości 485,7 tys. zł, jako powód podając „wątpliwość co do możliwości spłaty należności przez dłużników”.

W trzecim kwartale wzrost zysku netto

Koszty własne sprzedaży poniesione przez grupę PMPG Polskie Media w trzech kwartałach br. wzrosły w skali roku z 13,21 do 16,63 mln zł, przy czym w samym trzecim kwartale minimalnie zmalały - z 4,85 do 4,82 mln zł. Natomiast koszty ogólnego zarządu w obu tych okresach poszły w górę, z 5,71 do 6 mln zł w trzech kwartałach i z 1,77 do 2,12 mln zł w zeszłym kwartale.

W konsekwencji wyniki rentowności w ujęciu trzech kwartałów pogorszyły się (zysk operacyjny zmalał z 4,79 mln zł do 669 tys. zł, a zysk netto z 4,66 mln zł do 295 tys. zł), natomiast w samym trzecim kwartale polepszyły (zysk operacyjny wzrósł z 4 tys. zł do 1,77 mln zł, a zysk netto ze 129 tys. zł do 1,77 mln zł).

Od połowy sierpnia PMPG Polskie Media prowadzi przegląd opcji strategicznych, w ramach którego bierze pod uwagę m.in. pozyskania inwestorów oraz sprzedaż i kupno aktywów. W połowie października Michał M. Lisiecki sprzedał 290 tys. akcji spółki stanowiących 2,86 proc. jej kapitału zakładowego. Nadal ma 58,3 proc. jej akcji.

Z końcem kwietnia br. Lisiecki przeszedł z funkcji prezesa do rady nadzorczej PMPG. Nowymi członkami zarządu firmy zostali jej menedżerowie: Ewa Rykaczewska, Piotr Piaszczyk i Robert Pstrokoński. Żadne z nich nie objęło funkcji prezesa.

PMPG Polskie Media jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. W czwartek na koniec sesji kurs spółki wynosił 1,10 zł, co dawało jej kapitalizację w wysokości 12,35 mln zł.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?