Wzrosły przychody i zysk Mediacapu. Więcej wpływów z reklamy i badań, mniej z internetu

Holding Mediacap (do którego należą agencje marketingowe Scholz & Friends Warszawa, EM Lab i The Digitals oraz firma badawcza IQS) w trzech kwartałach br. zanotował wzrost wpływów ze sprzedaży o 4 proc. do 47,82 mln zł i zysku netto o 6,4 proc. do 2,56 mln zł. Firma zapowiada dalsze przejęcia w nowych dla niej sektorach marketingowych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Zarząd Mediacapu w raporcie finansowym zaznacza, że wyniki byłyby jeszcze lepsze, gdyby nie 400 tys. zł kosztów związanych z planowanym przez spółkę przejściem na rynek główny GPW (prospekt emisyjny złożyła 25 lutego br.).

- Dobre organiczne wyniki finansowe pozwalają nam utrzymać skupienie na długofalowej strategii rozwoju, która zakłada zarówno przejście na rynek regulowany na przełomie roku (29 października złożyliśmy wniosek o odwieszenie postępowania w tej sprawie przed KNF) i kolejne przejęcia - opisuje kierownictwo spółki. - To właśnie w przejęciach widzimy szanse na dalsze umocnienie naszej pozycji rynkowej w kluczowych trzech segmentach działalności oraz szansę na wejście w nowe obszary usług marketingowych. Poprawiająca się koniunktura rynkowa i przyśpieszający wzrost rynku reklamowego powinny nam w tym wysiłku pomóc - prognozuje.

grafika

W trzecim kwartale br. Mediacap miał 18,74 mln zł wpływów ze sprzedaży (o 16,2 proc. więcej niż rok wcześniej) i 703 tys. zł zysku netto (3,5 proc. więcej niż przed rokiem).

- Dane po trzech kwartałach wskazują na to, że jesteśmy w trakcie kolejnego rekordowego roku. Wierzę, że procentuje nasza kultura ciągłej optymalizacji, dzięki której staramy się w każdym roku usprawnić naszą formułę działania i poprawić ofertę dla klientów. Kolejnym krokiem na tej drodze będzie zapowiedziana już integracja spółek reklamowych - zapowiada Jacek Olechowski, prezes Mediacapu.

Początkiem tej integracji jest utworzenie w październiku br. grupy S/F, do której weszły Scholz & Friends Warszawa, The Digitals i EM Lab.

grafika

Od stycznia do września br. w segmencie reklamowym Mediacap zanotował 19,93 mln zł wpływów ze sprzedaży (w tym 19,12 mln zł ze sprzedaży zewnętrznej), o 15,5 proc. więcej niż rok wcześniej, oraz 293 tys. zł zysku netto (rok wcześniej: 1,1 mln zł). - Dopiero pod koniec roku widoczna będzie ostateczna skala i rentowność tego segmentu, a dobre wyniki za trzeci kwartał dają nadzieję na kolejny solidny rok w tym segmencie - komentuje zarząd spółki.

W segmencie danych wpływy firmy zwiększyły się w skali roku z 11,53 mln zł do 13,86 mln zł, a wynik netto - z 284 tys. zł straty netto do 453 tys. zł zysku. - Zakładając utrzymanie silnej sezonowości tego segmentu na rzecz czwartego kwartału, powinien on nam przynieść przełomowe wyniki zarówno na poziomie przychodów jak i zysków. Bez wątpienia będzie to efekt przeprowadzonych zmian w zakresie polityki cenowej i handlowej naszej spółki zależnej IQS - zapowiada kierownictwo.

W sektorze internetowym przy spadku przychodów z 17,22 mln zł do 14,04 mln zł zysk netto zmalał z 2,32 mln zł do 1,85 mln zł. Mimo to zarząd Mediacapu podkreśla, że to ten segment osiągnął najwyższy zysk EBITDA - 2,52 mln zł, o 20,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-i-polowie-br-1-45-mld-zl-na-reklamy-w-polskim-internecie-display-i-sem-dalej-dominuja-potroily-sie-wydatki-w-mobile-u ##

grafika

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"