Republika ma nowy priorytet. Olechowski: relaunch programu z Holecką

Republika skupi się w najbliższym czasie na odświeżeniu głównego programu informacyjnego, który prowadzą Danuta Holecka i Edyta Lewandowska. – Najważniejsza zmiana, nad którą pracujemy to uruchomienie „Dzisiaj” w nowej odsłonie. Jesienią chcemy zrobić relaunch programu. Będzie nadawany z dużego studia i z nową oprawą graficzną – mówi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, szef wydawców Republiki.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Republika ma nowy priorytet. Olechowski: relaunch programu z Holecką
Program „Dzisiaj” jest nadal nadawany z wirtualnego studia

Odświeżenie programu jest planowane od początku roku, kiedy stacja przeprowadziła się do nowej siedziby w Błękitnym Wieżowcu. Stacja kilkukrotnie przesuwała zmiany. Najpierw czekała na dostawę zamówionego sprzętu (m.in. robotycznych kamer), potem trwały szkolenia realizatorów. Później przeszkodą do zmian były realizowane w głównym studiu debaty prezydenckie. 

„Chcemy, żeby to było spektakularne wydarzenie telewizyjne”

W efekcie pokazywany o godzinie 19 program „Dzisiaj” nadal jest nadawany z wirtualnego studia, choć niektóre formaty, jak na przykład „Michał #Rachoń” powstają w tym największym. Odświeżenie programu prowadzonego przez Holecką i Lewandowską jest dla Republiki kwestią prestiżu. Stacja chce starannie przygotować zmiany, aby pozytywnie odebrali je widzowie przyzwyczajeni do „starego” studia.

–  To jest bardzo złożony projekt i to nie jest takie proste. Chcemy, żeby to było spektakularne wydarzenie telewizyjne. Poza tym szukamy momentu, który będzie najlepszy do uruchomienia programu z nowego studia, aby wyglądało to fajnie i efektownie. Chcemy, żeby to się odbiło dużym echem i zainteresowaniem widzów – mówi Wirtualnemedia.pl Olechowski.

Jesień i wiosna to okresy, kiedy jest najwięcej zmian i nowości w telewizji. – Wakacje nie są dobrym momentem na takie zmiany. Chociaż my akurat nie cierpimy z powodu spadku oglądalności w lecie, wręcz przeciwnie. Widzów nam cały czas przybywa. W lipcu zostaliśmy numerem jeden na rynku telewizyjnym. Jesień to dobry moment. Wszystkie telewizje wdrażają wtedy nowości, nasza konkurencja także. Na pewno jednym z elementów naszej jesiennej ofensywny programowej będzie nowe wydanie programu „Dzisiaj” – zauważa szef wydawców Republiki.

Z danych Nielsena wynika, że w grupie 4+ w lipcu Republika miała 6,81 proc. udziału w rynku telewizyjnym, wyprzedzają o włos TVP (6,80 proc.). W grupie komercyjnej 16-59 Republika była dopiero piąta po Polsacie, TVN, TVP1 i TVN7. Miała 4,20 proc. udziału w rynku. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu