ABI: w 2010 r. sprzedanych zostanie 11 mln tabletów i 43 mln netbooków

W 2010 roku na całym świecie sprzedanych zostanie nieco ponad 11 milionów tabletów i 43 miliony netbooków - prognozuje firma badawcza ABI Research.

km
km
Udostępnij artykuł:

"43 miliony sprzedanych netbooków oznacza dobre tempo wzrostu, chociaż nie tak błyskawiczne jak w poprzednich kilku latach" - stwierdził Jeff Orr, główny analityk ABI.

Przyczynę spadku zapotrzebowania na netbooki firma badawcza po części widzi w potencjalnie konkurencyjnych tabletach. Tym jednak wciąż daleko do sprzedaży na poziomie 40-50 milionów sztuk rocznie, co ABI traktuje jako konieczne do nazwania danego urządzenia "produktem rynku masowego". A w tej definicji wciąż mieszczą się netbooki.

"Apple sprzedało kilka milionów iPadów w jego pierwszym kwartale dostępności, co jest znakomitym wynikiem dla nowo tworzącego się rynku. Ale początkowa popularność tabletów nie wyprzedza netbooków. Pozytywnego wpływu nie ma też przekraczająca 650 dolarów średnia cena iPada. Potrzebna jest konkurencja, szczególnie jeśli chodzi o cenę" - dodał Orr.

Największe zagrożenie dla produktu Apple firma badawcza dostrzega w tablecie Galaxy Tab Samsunga, na którego korzyść może zadziałać inny model dystrybucji. Przykładowo za oceanem urządzenie będzie oferowane przez wszystkich czterech największych operatorów komórkowych.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?