RMF FM zarobiło mniej z reklam. Mocno w dół Jedynka, Tok FM przed Trójką

Radio RMF FM po raz pierwszy od lat zanotowało spadek wpływów reklamowych. O jedną trzecią mniej na reklamach zarobiła radiowa Jedynka, zaś radio Tok FM awansowało do reklamowego podium - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
RMF FM zarobiło mniej z reklam. Mocno w dół Jedynka, Tok FM przed Trójką
fot. Shutterstock.com

W styczniu stacje radiowe zarobiły na reklamach 798,1 mln zł – 5,5 proc. więcej niż w styczniu ub.r. (dane cennikowe netto, bez rabatów Kantar Media).

Pozycję lidera utrzymuje RMF FM, ale stacja po raz pierwszy od długiego czasu zanotowała spadek przychodów z reklam. W porównaniu ze styczniem ub.r. zmalały o 5,7 proc., do 245 mln zł. Drugie w zestawieniu jest Radio Zet, które zwiększyło wpływy z reklam rdr o 22,7 proc., do 162,3 mln zł.

Podium zamyka radio TOK FM, które awansowało do trójki największych pod względem wpływów z reklam stacji radiowych. Zarobiło na nich 26,8 mln zł, czyli 24,9 proc. więcej w skali roku.

Z podium spadła radiowa Trójka, która w styczniu tego roku miała 23,7 mln zł przychodów reklamowych – 1,4 proc. mniej niż rok temu. Wpływy z reklam Programu I Polskiego Radia zmalały o 29,5 proc., do 18 mln zł. Mniej niż przed rokiem, o 16,9 proc., zarobiło na reklamach radio Vox FM (13 mln zł).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/w-2023-roku-liczba-sluchaczy-radia-zmalala-o-2-mln,7169425493055617a ##

W Antyradiu marketerzy zwiększyli wydatki o 53 proc. - do 15,8 mln zł, w RMF Classic o 28,4 proc. - do 14,4 mln zł. W Esce Warszawa wydali 16,6 proc. więcej – 11,6 mln zł, a w Esce Wrocław 10,7 proc. więcej – 11 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?