Magazyny 10 proc. więcej z reklam. „Party” i „Twój Styl” mocno w górę, „Polityka” w dół

W kwietniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich czasopism były o 10 proc. wyższe niż rok wcześniej. Dużo więcej zarobiły „Party” i „Twój Styl”, za to mniej - „Viva!” i „Polityka”.

km
km
Udostępnij artykuł:

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe przychody reklamowe magazynów były w kwietniu wyższe o 10,4 proc. niż przed rokiem, liczone z autopromocją, natomiast o 10,3 proc. bez jej uwzględnienia. Nakłady na autopromocję wzrosły o 8,5 proc.

Najbardziej zwiększyły się w skali roku wpływy reklamowe „Party” (Edipresse Polska) - o 62,9 proc., oraz „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) - o 46,6 proc. Temu drugiemu pismu udało się w ten sposób wyprzedzić „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego przychody z reklam wzrosły o 17,1 proc. Z kolei „Wprost” (AWR Wprost) zarobił więcej o 33,8 proc., „Gala” (G+J Polska) - o 35,3 proc., „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) - o 37,8 proc., a „Claudia” (G+J Polska) - o 22,3 proc.

Jedyne pisma z czołówki, które zanotowały w kwietniu spadki przychodów reklamowych, to „Viva!” (Edipresse Polska) i „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy). Pierwsze zarobiło 8,9 proc., a drugie 5,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast wpływy reklamowe „Przyjaciółki” (Edipresse Polska), „Muratora” (Wydawnictwo Murator) i „Pani Domu” (Edipresse Polska) spadły odpowiednio o 18, 23 i 27 proc. mniej, przez co pisma te wypadły z pierwszej dziesiątki zestawienia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji