Rozpoczynamy cykl opisujący polskie i zagraniczne marki, które najlepiej radzą sobie w mediach społecznościowych. Swoje typy prezentować będą eksperci na co dzień zajmujący się komunikacją w social mediach.
Krzysztof Polit, content designer w Starcom Mediavest Group:
Tworzenie rankingów marek, które „najlepiej” radzą sobie w mediach społecznościowych, nie jest proste. Mierników sukcesu może być dużo. Tak samo jak różne mogą być cele strategiczne klientów, którzy decydują się na rozpoczęcie komunikacji produktów w mediach społecznościowych. Począwszy od wizerunkowych czy sprzedażowych, a na interakcji z klientami kończąc. Pokuszę się jednak o subiektywne zestawienie kilku marek, które moim zdaniem radzą sobie na tyle dobrze, że warto o nich wspomnieć. Ich komunikacja jest intrygująca, spójna i wyróżniająca się na tle konkurencji, a kreatywne rozwiązania mogą być wzorem do inspiracji.

TOP5 marek globalnych, których działania w social media są skuteczne i efektywne
GoPro
To prawdziwe marzenie senne marketera. Tyle buzzu co GoPro, nie ma chyba żadna inna marka w internecie. Produkt, który reklamują rewelacyjne historie i niesamowite filmy masowo dodawane w mediach społecznościach przez profesjonalistów i amatorów.

Red Bull
Sporty ekstremalne, rzeczy niemożliwe do zrobienia i przełamywanie wszelkich granic. Taki właśnie jest RedBull, który obok wspomnianego wyżej GoPro, stał się synonimem najlepszego kontentu foto i wideo w internecie.

Oreo
Genialne działania realtime'owe (np. to z Super Bowl 2013). Interakcje z innymi markami czy kampanie #DailyTwist i #OreoSnackHacks. Oreo to kreatywne wykorzystanie produktu do granic możliwości.

Old Spice
Innowacyjny pomysł z 2010 roku konsekwentnie realizowany w kolejnych odsłonach kampanii. Wyróżnik to przede wszystkim oryginalność, duży humor i dystans w narracji.
OldSpice z odwagą sięga po coraz nowe sposoby na angażowanie społeczności, czego przykładem może być oryginalna akcja w serwisie Twitch z kwietnia tego roku #twitchplaysoldspice.

NASA
Jedyna marka, którą obserwuję na czterech różnych platformach! Dzięki kontentowi nie z tej ziemi angażuje, edukuje a co najważniejsze nie nudzi. Do tego, często pozwala być w samym środku historycznych momentów. Chcecie zobaczyć zachód słońca prosto ze stacji ISS? Proszę bardzo.

TOP5 polskich marek, które świetnie „robią internety” w social media
Milka Poland
Milka bardzo konsekwentnie pozycjonuje się jako najmilsza marka na polskim Facebooku. Angażujący i spójny kontent, w którym produkt i wartości marki zawsze są w centrum. Do tego ciekawe aktywacje i wysoki poziom moderacji sprawiają, że jest to jedna z moich ulubionych marek na polskim Facebooku.
Miasto Gdańsk
Gdańsk jako jedno z nielicznych miast w Polsce ma dużą świadomość i wiedzę o tym, jak funkcjonować w mediach społecznościowych. Jest do wzorowy przykład połączenia działań urzędników z inicjatywami mieszkańców. A wielokanałowe działania, wspieranie aktywności i oparcie promocji miasta o treści generowane przez użytkowników to idealny przykład wzorowych działań socialowych. Koniecznie sprawdźcie hasztag #ilovegdn!
Coca-Cola Poland
Począwszy od personalizowanych butelek z kampanii „Podziel się radością”, przez „Podziel się piosenką” i najnowszą „Daj Całusa”. Wszystkie te kampanie mają jeden bardzo duży plus. Tworzą niesamowicie wiele materiałów od użytkowników. Nieważne czy jest to Facebook, Instagram czy Snapchat, każdy z nas spotykał się z historiami znajomych, których częścią jest spersonalizowana butelka Coca Coli. I to jest właśnie siła tej marki w mediach społecznościowych.
PlayStation Polska
Wykorzystanie realtimeowych sytuacji, reposty zdjęć użytkowników. Wzmożona aktywność w obszarze customer care zarówno na Facebooku, jak i Twitterze. A do tego humor i komunikacja dobrze dopasowana do graczy. Wszystko to sprawia, że PSP musi znaleźć się w tym zestawieniu.
Local Heroes
Za sukcesem w mediach społecznościowych nie muszą stać wielkie budżety. Zawsze na pierwszym miejscu liczy się pomysł i dopasowanie swojego kanału do grupy docelowej. I właśnie dzięki temu Local Heroes wybili się na Instagramie. Powoli rozszerzając ekspansję na inne kanały. A sprzedaż produktów - na inne kontynenty!











