Markowy top w social media: Oreo, Red Bull, Gdańsk, Milka, Old Spice, NASA i Local Heroes

Marki z Polski i świata prowadzące najciekawszą komunikację w social media typuje dla Wirtualnemedia.pl Krzysztof Polit ze Starcom Mediavest Group. Wskazuje pięć globalnych profili brandów (GoPro, Red Bull, Oreo, Old Spice i NASA) oraz pięć rodzimych (Local Heroes, Gdańsk, Milka, Coca-Cola, PlayStation).

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Rozpoczynamy cykl opisujący polskie i zagraniczne marki, które najlepiej radzą sobie w mediach społecznościowych. Swoje typy prezentować będą eksperci na co dzień zajmujący się komunikacją w social mediach.

Krzysztof Polit, content designer w Starcom Mediavest Group:

Tworzenie rankingów marek, które „najlepiej” radzą sobie w mediach społecznościowych, nie jest proste. Mierników sukcesu może być dużo. Tak samo jak różne mogą być cele strategiczne klientów, którzy decydują się na rozpoczęcie komunikacji produktów w mediach społecznościowych. Począwszy od wizerunkowych czy sprzedażowych, a na interakcji z klientami kończąc. Pokuszę się jednak o subiektywne zestawienie kilku marek, które moim zdaniem radzą sobie na tyle dobrze, że  warto o nich wspomnieć. Ich komunikacja jest intrygująca, spójna i wyróżniająca się na tle konkurencji, a kreatywne rozwiązania mogą być wzorem do inspiracji.

TOP5 marek globalnych, których działania w social media są skuteczne i efektywne

GoPro

To prawdziwe marzenie senne marketera. Tyle buzzu co GoPro, nie ma chyba żadna inna marka w internecie. Produkt, który reklamują rewelacyjne historie i niesamowite filmy masowo dodawane w mediach społecznościach przez profesjonalistów i amatorów.

Do what you love this weekend! Misha Vladimirskiy captures Icona Pop at Music Midtown. Share your best moments from the weekend with us: g.gopro.com/submit Posted by GoPro on 25 września 2015

 

Red Bull

Sporty ekstremalne, rzeczy niemożliwe do zrobienia i przełamywanie wszelkich granic. Taki właśnie jest RedBull, który obok wspomnianego wyżej GoPro, stał się synonimem najlepszego kontentu foto i wideo w internecie.

360° of madness. Posted by Red Bull on 23 września 2015

 

Oreo

Genialne działania realtime'owe (np. to z Super Bowl 2013). Interakcje z innymi markami czy kampanie #DailyTwist i #‎OreoSnackHacks. Oreo to kreatywne wykorzystanie produktu  do granic możliwości.

 

Old Spice

Innowacyjny pomysł z 2010 roku konsekwentnie realizowany w kolejnych odsłonach kampanii. Wyróżnik to przede wszystkim oryginalność, duży humor i dystans w narracji.

OldSpice z odwagą sięga po coraz nowe sposoby na angażowanie społeczności, czego przykładem może być oryginalna akcja w serwisie Twitch z kwietnia tego roku #twitchplaysoldspice.

Don’t get in the middle of this deodorant-based market fight. Just let the victor sort it out. Posted by Old Spice on 24 września 2015

 

NASA

Jedyna marka, którą obserwuję na czterech różnych platformach! Dzięki kontentowi nie z tej ziemi angażuje, edukuje a co najważniejsze nie nudzi. Do tego, często pozwala być w samym środku historycznych momentów. Chcecie zobaczyć zachód słońca prosto ze stacji ISS? Proszę bardzo.

New rich color images of Pluto, a chat with the next crew launching to the International Space Station and more on ‘This Week @NASA’. Watch here: https://youtu.be/Pl3P51HNXeg Posted by NASA - National Aeronautics and Space Administration on 25 września 2015

 

 

TOP5 polskich marek, które świetnie „robią internety” w social media

Milka Poland

Milka bardzo konsekwentnie pozycjonuje się jako najmilsza marka na polskim Facebooku. Angażujący i spójny kontent, w którym produkt i wartości marki zawsze są w centrum. Do tego ciekawe aktywacje i wysoki poziom moderacji sprawiają, że jest to jedna z moich ulubionych marek na polskim Facebooku.

Ahoj szczury lądowe! Wieść niesie, że dziś święto wszystkich piratów! A niech to dunder świśnie! Najbardziej pirackie słowo, jakie Wam przychodzi do głowy, to __________ ? :D Posted by Milka on 19 września 2015

 

Miasto Gdańsk

Gdańsk jako jedno z nielicznych miast w Polsce ma dużą świadomość i wiedzę o tym, jak funkcjonować w mediach społecznościowych. Jest do wzorowy przykład połączenia działań urzędników  z inicjatywami mieszkańców. A wielokanałowe działania,  wspieranie aktywności i oparcie promocji miasta o treści generowane przez użytkowników to idealny przykład wzorowych działań socialowych. Koniecznie sprawdźcie hasztag #ilovegdn!

Ostatnia szansa! Głosowanie trwa tylko do jutra!Podaj w komentarzu swój projekt i zachęć do głosowania.Budżet... Posted by Miasto Gdańsk on 26 września 2015

 

Coca-Cola Poland

Począwszy od personalizowanych butelek z kampanii „Podziel się radością”, przez „Podziel się piosenką” i najnowszą „Daj Całusa”. Wszystkie te kampanie mają jeden bardzo duży plus. Tworzą niesamowicie wiele materiałów od użytkowników. Nieważne czy jest to Facebook, Instagram czy Snapchat, każdy z nas spotykał się z historiami znajomych, których częścią jest spersonalizowana butelka Coca Coli. I to jest właśnie siła tej marki w mediach społecznościowych.

Dzisiaj świętujemy pierwszy dzień jesieni! :D Widzisz już jej pierwsze oznaki? Pokaż nam w komentarzu pod postem. ;) Posted by Coca-Cola on 23 września 2015

 

PlayStation Polska

Wykorzystanie realtimeowych sytuacji, reposty zdjęć użytkowników. Wzmożona aktywność w obszarze customer care zarówno na Facebooku, jak i Twitterze. A do tego humor i komunikacja dobrze dopasowana do graczy. Wszystko to sprawia, że PSP musi znaleźć się w tym zestawieniu.

 

Local Heroes

Za sukcesem w mediach społecznościowych nie muszą stać wielkie budżety. Zawsze na pierwszym miejscu liczy się pomysł i dopasowanie swojego kanału do grupy docelowej. I właśnie dzięki temu Local Heroes wybili się na Instagramie.  Powoli rozszerzając ekspansję na inne kanały. A sprzedaż produktów - na inne kontynenty!

FRESHERS BESTIE GIVEAWAY 󾔚󾔛󾔗✌󾬐󾍔We've teamed up with Public Desire for the most BADASS competition ever! Here's all you... Posted by LOCAL HEROES on 14 września 2015

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"