MasterCard wspiera rozwój polskiego e-commerce

Warszawa, 19 lutego 2015 r. – Polski oddział firmy MasterCard ogłasza dwuletni Program Rozwoju Handlu Elektronicznego. W 2015 roku firma przeznaczy 4 mln zł na wsparcie rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw z polskiej branży e-commerce.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Program skierowany jest do wszystkich polskich sklepów internetowych, udostępniających klientom płatności kartami płatniczymi i globalną platformę płatności MasterPass™. Każdy sklep, który spełni warunki uczestnictwa w programie, otrzyma wsparcie finansowe w wysokości 0,6% wartości zgłoszonych transakcji krajowych, dokonanych za pomocą produktów MasterCard. Brane pod uwagę będą wszystkie płatności realizowane kartami kredytowymi, debetowymi lub przedpłaconymi z logo MasterCard® lub Maestro®, zarówno bezpośrednio, jak i z wykorzystaniem portfeli MasterPass. Sklepy online, chcące skorzystać ze wsparcia MasterCard, powinny zgłaszać się do Programu za pośrednictwem swoich dostawców usług płatności w sieci (tzw. PSP).

Głównym celem Programu Rozwoju Handlu Elektronicznego MasterCard jest wsparcie rozwoju polskiego handlu internetowego, poprzez popularyzację płatności kartowych. W krajach Europy Zachodniej karty kredytowe i debetowe są najczęściej stosowaną metodą płatności za zakupy w internecie[1] (we Francji na tą metodę wskazuje 76% internautów, w Hiszpanii 67%, w Wielkiej Brytanii 61%, a w Niemczech 43%), podczas gdy w Polsce wciąż jedną z najpopularniejszych metod jest gotówkowa płatność za pobraniem (57%). Polski rynek e-commerce zatem, z udziałem kart w płatnościach za e-zakupy na poziomie 7%[2], wciąż wykazuje ogromny potencjał wzrostu.

„Polski sektor e-commerce rozwija się w nadzwyczajnym tempie i nasz Program ma służyć temu, by ten trend się wzmacniał. Wierzymy bowiem, że sektor handlu elektronicznego ma potencjał, aby stać się silną częścią polskiej gospodarki – powiedział Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe. – Dlatego zachęcamy wszystkich polskich e-przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swój biznes i zaoferować klientom innowacyjne narzędzia płatnicze, by zgłaszali się do naszego Programu Rozwoju Handlu Elektronicznego.”

Łączna kwota wsparcia w ramach Programu przewidziana na 2015 rok to 4 mln zł. Budżet programu na 2016 rok zostanie ogłoszony pod koniec bieżącego roku. Poza wsparciem finansowym w ramach Programu, MasterCard udostępnia polskim firmom prowadzącym handel w sieci narzędzie w postaci platformy MasterPass, pozwalającej z sukcesem rozwijać działalność w Polsce i na rynkach zagranicznych. Platforma jest już obecna w wielu krajach Europy (m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Czechach, na Węgrzech), jak również w USA, Chinach, Nowej Zelandii czy Singapurze. Portfel elektroniczny MasterPass umożliwia klientowi zapisanie danych dowolnej karty kredytowej, debetowej czy przedpłaconej, a także domyślnego adresu dostawy. Płacenie portfelem MasterPass polega na zalogowaniu się do portfela i wskazaniu, którą kartą chcemy zapłacić. Zaletą MasterPass jest jego globalny zasięg i elastyczność. Działa na dowolnym urządzeniu z dostępem do sieci – smartfonie, tablecie czy komputerze, a więc można go wykorzystać zarówno w e-, jak i m-commerce. MasterPass w znacznym stopniu przyspiesza i upraszcza dokonywanie zakupów w internecie. Zniechęcające formalności przy finalizowaniu transakcji są bowiem najczęstszą przyczyną zjawiska tzw. porzuconego koszyka, do którego dochodzi w ok. 7 na 10 przypadków[3].

Potencjał innowacyjnych płatności w polskim e-commerce

Wartość rynku e-commerce w Polsce w 2014 roku mogła przekroczyć próg 30 mld zł[4], zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami. Zarejestrowanych jest już ok. 13.000 e-sklepów[5], ale przed polską branżą handlu w internecie wciąż stoją pewne wyzwania. Klienci nadal często korzystają z płatności gotówką przy odbiorze, co oznacza dla firm dłuższe oczekiwanie na wpływ płatności. Stanowi to znaczną barierę wzrostu na rynkach międzynarodowych, gdzie płatności kartą w internecie stanowią ponad połowę rynku e-płatności, w porównaniu z 7-procentowym udziałem w przypadku polskiego e-handlu.

Z drugiej strony polski rynek finansowy należy do jednych z najnowocześniejszych na świecie. Polacy posiadają już ponad 35,5 mln kart płatniczych, którymi w III kwartale 2014 roku dokonano w internecie 2,6 mln transakcji, a ich średnia wartość wynosiła 226 zł[6]. Według badań NBP[7], ponad 50% Polaków deklaruje, że woli płacić kartą niż gotówką. W wykorzystaniu tego potencjału pomoże firma MasterCard, poprzez zachęcanie przedsiębiorców do promowania nowoczesnych, bezgotówkowych metod płatności w swoich e-sklepach.

Program Rozwoju Handlu Elektronicznego MasterCard stanowi kolejny krok firmy na drodze do wspierania rozwoju polskiej przedsiębiorczości oraz bezpośredni wkład w rozwój lokalnych firm internetowych.

[1] Raport WorldPay, 2012

[2] Raport Internet Standard

[3] Według szacunków Baymard Institute: http://baymard.com/lists/cart-abandonment-rate

[4] Nawet 35 mld zł według raportu CubeResearch „Co nakręca eCommerce?”

[5] Wg raportu Sklepy24.pl

[6] Raport Narodowego Banku Polskiego: Informacja o kartach płatniczych III kwartał 2014, Warszawa, Grudzień 2014

[7] Raport Narodowego Banku Polskiego: Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego, Warszawa, Grudzień 2013

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"