Strategia mBanku na lata 2020-2023 została opracowana jako odpowiedź na zmiany w otoczeniu rynkowym oraz spodziewane trendy: dalszy postęp technologiczny, ewolucję oczekiwań klientów i wyzwania związane z ochroną środowiska naturalnego.
Organiczny wzrost banku ma się opierać na akwizycji nowych klientów - w szczególności młodych ludzi i firm. mBank zamierza wzmocnić również pozycję w grupie 30-45 latków, dzięki kredytom hipotecznym i produktom oszczędnościowym. Planuje też skupić się na pozyskiwaniu klientów w średnich miastach i segmencie profesjonalistów świadczących usługi dla innych przedsiębiorców. Ponadto, wspólnie z rodzicami, bank będzie edukować i wprowadzać dzieci w świat finansów - zarówno dzięki ofercie produktowej, jak i działaniom edukacyjnym mFundacji.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mbank-ma-zostac-sprzedany-do-konca-2020-roku,7170798545053313a ##

Najważniejszym kanałem sprzedaży produktów i kontaktów z klientami detalicznymi ma być aplikacja mobilna. Bank zamierza rozwinąć swoją platformę m.in. o dodatkowe usługi partnerów spoza świata finansów.
Bankowość korporacyjna ma się wyróżniać indywidualnym podejściem do przedsiębiorstw oraz profesjonalizmem i ugruntowaną wiedzą branżową. mBank zapowiada, że skupi się też na upowszechnieniu cyfrowej samoobsługi wśród klientów korporacyjnych.
Z kolei w ramach strategii CSR, mBank chce edukować, dbać o klimat i środowisko, a także wspierać dobrobyt. Jako swój kierunkowskaz bank wskazuje tutaj Sustainable Development Goals (SDGs), czyli globalne cele zrównoważonego rozwoju wytyczone przez ONZ. Spośród nich wybrano te, które są dla banku kluczowe i podzielono je na trzy obszary: mBank i edukacja, mBank i dbałość o środowisko oraz mBank i dobrobyt.

Celem banku jest znaleźć się w pierwszej trójce liderów społecznej odpowiedzialności w sektorze bankowym.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mbank-nowy-pulpit-jak-korzystac-jak-dopasowac-do-wlasnych-potrzeb-dlaczego-jak-zalozyc-konto,7170796720895617a ##
Efekty wdrożenia strategii mają być widoczne w kluczowych wskaźnikach finansowych w 2023 roku:
- marża odsetkowa (NIM): wzrost do ~3,0 proc.,
- wskaźnik koszty/dochody (C/I): redukcja do ~40 proc.,
- zwrot na kapitale (ROE netto): poprawa do ~10,5 proc.,
- relacja kredyty/depozyty: w przedziale 92-94 proc. w każdym roku obowiązywania strategii,
- współczynniki kapitałowe: minimum 1,5 pkt. proc. powyżej wymagań KNF na koniec każdego roku.

Z kolei średni roczny wzrost (CAGR) w latach 2019-2023 w poszczególnych kategoriach ma wynosić:
- kredyty: ~6 proc.,
- depozyty: ~6 proc.,
- przychody ogółem: ~8 proc.,
- koszty ogółem: ~5 proc.
Celem mBanku jest także wypłata dywidendy na poziomie 50 proc. zysku netto.
W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa mBank zanotowała 2,46 mld zł wpływów z odsetek (wobec 2,15 mld zł rok wcześniej), a jej przychody z tytułu opłat i prowizji zmalały w skali roku z 829,2 do 813,1 mln zł. Zysk operacyjny zmniejszył się z 1,15 mld zł do 968,1 mln zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom mBanku - z 705,9 do 495,6 mln zł. W skali roku portfel kredytowy grupy mBank wzrósł z 92,65 do 103,65 mld zł, a depozyty klientów z 97,79 do 110,34 mld zł. Na koniec czerwca grupa miała 5,55 mln klientów indywidualnych i 25 tys. korporacyjnych, wobec odpowiednio 5,51 mln i 22,9 tys. rok wcześniej.











