Media Trendy 2013: wszystkie wyróżnione kampanie (wideo case study)

W tegorocznym konkursie Media Trendy przyznano 22 wyróżnienia, z których po dwa otrzymały akcja „Głowa do góry” PZU, socialmediowe aktywności Serca i Rozumu oraz działania reklamowe Tyskiego. Zapraszamy do obejrzenia opisów wszystkich nagrodzonych projektów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Głowy do góry Akcja specjalna na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej promująca nowy wizerunek PZU. Zgłaszający: K2 Współzgłaszający: Endorfina Events Klient: Grupa PZU Produkt: Rebranding PZU Dyrektor kreatywny: Arek Szulczyński Art director: Jacek Opaluch Senior creative & copywriter: Łukasz Szczybelski Account director: Anna Zielińska Account manager: Karolina Witecka Nagrody: Kategoria: Akcje specjalne i eventy, podkategoria: Innowacja w eventach Kategoria: Akcje specjalne i eventy, podkategoria: Akcje specjalne

Serce i Rozum nr. 1 na polskim Facebooku Profil Serca i Rozumu w 2012 roku stał się numerem 1 na polskim facebooku, przeganiając Demotywatory. Brand heroes Orange przeniesieni ze znanych i lubianych spotów telewizyjnych na Facebook zdobyli serca swoich fanów przede wszystkim umiejętnością angażowania przez humor i odwołania do aktualnych wydarzeń. Zgłaszający: Lemon Sky Klient: Orange Produkt: Oferta Orange Creative director: Bartosz Żukowski Senior sopywriter: Marcin Gębicki Creative director: Bartek Szczepanik Project manager: Dawid Pytowski Brand community manager: Marta Soja Art director: Kamil Lehmann Junior art director: Dawid Frątczak Head of social media: Mariusz Pełechaty New business director: Łukasz Krętkowski Account manager: Marta Czykało-Pruś Senior account manager: Jacek Sidzina Nagroda: Kategoria: Best use of content  

Serce kręci reklamę z kotem Viral „Serce kręci reklamę Netii" był szybką odpowiedzią Orange na kampanię konkurencyjnej firmy Netia, w ramach której wyemitowany został spot wykorzystujący hasło „Oglądaj to, co ci serce dyktuje” oraz zorganizowany konkurs, w ramach którego można było nakręcić Netii spot reklamowy. Zgłaszający: Lemon Sky Współzgłaszający: Xantus Klient: Orange Produkt: Oferta Orange Creative director: Bartosz Żukowski Senior account manager: Jacek Sidzina V&M project manager: Bartek Krajewski Project manager: Dawid Pytowski Brand community Manager: Marta Soja Creative director: Bartek Szczepanik Production director, Xantus: Kuba Michalczuk Nagroda: Kategoria: Wykorzystanie kanałów komunikacji, podkategoria: Wykorzystanie treści video  

Tyskie 5. stadion. Poleć Zimochem Jak rozbudzić emocje wśród kibiców w związku z Igrzyskami Olimpijskimi w Londynie? Aby pokazać kibicom, że 5 stadion Tyskiego działa dalej, dano imm możliwość wcielenia się w postać kultowego komentatora radiowego - Tomasza Zimocha. Zgłaszający: Tequila\Polska Współzgłaszający: Starcom MediaVest Group, Kompania Piwowarska Klient: Kompania Piwowarska Produkt: Tyskie Senior copywriter Tequila: Krzysztof Drzazga Art director Tequila: Adam Dopieralski Digital innovation director Tequila: Marcin Pyszora Senior digital account manager Tequila: Katarzyna Podlaszewska Creative director Tequila: Przemysław Jędrowski Account director Starcom: Monika Tenczyńska Media manager Starcom: Ewa Ołów Senior media planner buyer Starcom: Bartek Węgłowski Brand manager Tyskie: Filip Fiedorow Brand Director Tyskie: Andrzej Białasiewicz Brand managing specialist Tyskie: Paulina Cudnowska Specjalista ds. zarządzania marką Tyskie: Sylwia Klonowska Nagroda: Kategoria: Wykorzystanie kanałów komunikacji, podkategoria: Wykorzystanie treści audio  

Tyskie Klasyczne - polub w realu Reklama Tyskiego Klasycznego łączyła tradycję i nowoczesność: murale reklamowe zostały rozbudowane o znany z Facebooka przycisk 'polub' i licznik zebranych w ten sposób polubień. W ten sposób przeniesiono znaną z internetu funkcję wyrażania sympatii do świata realnego. Zgłaszający: Starcom MediaVest Group Klient: Kompania Piwowarska Produkt: Tyskie Klasyczne Media manager: Ewa Ołów Ambient and guerrilla marketing manager: Maciej Wokitajtis Nagroda: Kategoria: Wykorzystanie kanałów komunikacji, podkategoria: Wykorzystanie reklamy zewnętrznej  

„Kocham Polskę za...” „Kocham Polskę za..” to kampania w której zachęcano Polaków do ekspresji tego co czują w przededniu Euro 2012. A czuli się świetnie! Projekt zyskał masowe zaangażowanie a pozytywne emocje udało się przenieść na markę Samsung. Zgłaszający: Starcom MediaVest Group Współzgłaszający: Starcom MediaVest Group Klient: Samsung Produkt: Samsung Account Director: Wiktor Skokowski Digital Media Coordinator: Michał Wilczyński Client Leadership Director: Małgorzata Krawczyk Campaign Creative Director: Artur Sztarbało, Piotr Zawałło Media Director: Rafał Wachnik Nagroda: Kategoria: Wykorzystanie kanałów komunikacji, podkategoria: Wykorzystanie ambient mediów  

Aplikacja mobilna Leroy Merlin Aplikacja mobilna Leroy Merlin to pierwsza w Polsce tak innowacyjna i intuicyjna aplikacja użytkowa w swojej kategorii. Dostępne funkcje takie jak lokalizacja sklepów i produktów, funkcja pozwalająca zobaczyć jak wybrany produkt wygląda w domu, aktualna gazetka zakupowa czy możliwość zamówienia przez telefon ułatwią zakupy każdemu z nas. Zgłaszający: MEC Klient: Leroy Merlin Produkt: Leroy Merlin Mobile & Emerging Platforms Manager: Piotr Adamczyk Senior Online Planner: Joanna Puchalska Nagroda: Kategoria: Wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych, podkategoria: Wykorzystanie Mobile  

Dakar 2012 Transmisja rywalizacji Polaków w kultowym rajdzie Dakar. Zakup praw do transmisji imprezy przez PKN Orlen umożliwił rozszerzenie sportowego Orlen Teamu o ekipę korespondencko-produkcyjną. Produkowane na miejscu treści przez 14 dni zasilały kompletny ekosystem informacyjny stworzony w polskich mediach na potrzeby kampanii. Zgłaszający: PanMedia Western Współzgłaszający: PKN Orlen, Allegro, Onet Klient: PKN Orlen Produkt: Orlen Team Group Account Director: Anna Jezierska Integrated Media Director: Paweł Jagiełło Head of Client Service: Marek Fordoński Kierownik Zespół Projektów Własnych Obszar Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej: Sabina Leśniak Specjalista Zespół Projektów Własnych Obszar Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej: Tomasz Tyburski Account Manager Director PR Department: Maciej Szczepaniak Group Account Manager: Lidia Marchwińska Nagroda: Kategoria: Best use of content  

Danonki „Ziarenko” - Domowe Medium Ambientowe Dla produktu FMCG opakowanie jest najcenniejszym medium. Jak jednak sprawić, by działało nie tylko na półkach w sklepie, ale także w domu? Dzięki promocji "Danonkowy Ogródek całe rodziny zaangażowały się w sadzenie roślinek w Danonkowych kubeczkach. Opakowanie zyskało "drugie życie" i stało się nowym, domowym medium ambientowym. Zgłaszający: MediaCom Warszawa Współzgłaszający: Young and Rubicam Poland, MediaCom Create Klient: Danone Produkt: Danonki Client Strategy Manager: Barbara Kropidłowska Senior Interaction Specialist : Marta Zarosa Nagroda: Kategoria: Wykorzystanie kanałów komunikacji, podkategoria: Wykorzystanie ambient mediów  

Godne dzieciństwo 25 proc. dzieci w Polsce jest niedożywionych. Chcąc wesprzeć akcję PCK „Godne dzieciństwo”, przekonano ekskluzywne sklepy, aby wprowadziły do swojej oferty (także online) nowe, luksusowe produkty - ciepłe posiłki. Ludzie mogli spełnić marzenia dzieci i podzielić się z nimi obiadem, wysyłając SMS. Akcja była wspierana działaniami PR, online i OOH. Zgłaszający: Saatchi & Saatchi Klient: Polski Czerwony Krzyż Produkt: Akcja marketingowa obejmująca działania PR, outdoor, instore, online Dyrektor kreatywny: Max Olech, Blanka Lipińska Art director: Agata Kubień Copywriter: Quentin Carenzo, Paweł Czartoryski Art buyer: Jakub Winiarski Mock-upy: Van den Blocke, Pepto Fotograf: Arek Kempka Reżyser i operator: Kuba Łubniewski Dom produkcyjny: inhouse - Saatchi & Saatchi Poland Twórca case film: Pavle Milicevic Autor zdjęć do case film: Sylwester Kaźmierczak Producent, Saatchi & Saatchi Poland: Agnieszka Fatek Account supervisor, Saatchi & Saatchi Poland: Oksana Werbowy Account manager, Saatchi & Saatchi Poland: Anna Drozda Senior account executive, Walk PR: Kamila Papis Nagroda: Kategoria: Komunikacja w marketingu społecznym  

Grasz? Dostaniesz wirtualną Fantę! Aplikacja Fanta City reklamowana była w miejscach, gdzie można spotkać aktywnych graczy: w najpopularniejszych grach online. Nie tylko umieszczono tam reklamy - w grach pojawiła się postać z reklam Fanty, która rozdawała wirtualne butelki Fanty. Butelki dawały graczom dodatkowe możliwości i przenosiły do Fanta City. Zgłaszający: Starcom MediaVest Group Współzgłaszający: K2 Internet Klient: Coca-Cola Poland Services Produkt: Fanta Senior Media Planner: Piotr Łupiński Senior Media Manager: Sławek Szwaj Account Manager (K2): Marta Halicka Nagroda: Kategoria: Wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych, podkategoria: Wykorzystanie formatów internetowych  

Heineken Openerowcy Kampania promująca festiwal Heineken Open’er. W Internecie „zrekrutowano” fanów, których wizerunek wykorzystano do promocji eventu na cyfrowych nośnikach OOH. W ten sposób powstawały w Polsce po raz pierwszy dynamicznie zmieniające się, żywe testimoniale z prawdziwymi fanami muzyki i marki. Zgłaszający: Optimum Media OMD Współzgłaszający: Leo Burnett Warsaw, K2, Grupa Żywiec Klient: Grupa Żywiec Produkt: Heineken Group account director OMD: Robert Plesko Account manager OMD: Witold Adamski Media planner OMD: Anna Bałabuch I-Media manager OMD: Michał Gąś Creative director Leo Burnett Warsaw: Pawel Heinze Account managers Leo Burnett Warsaw: Dominika Gowik, Edyta Maciejewska Copywriters Leo Burnett Warsaw: Anna Gadecka, Piotr Zygmunt Art directors Leo Burnett Warsaw: Yigit Unan, Nina Lupinska Producer Leo Burnett Warsaw : Kamil Rucinski Account director K2: Krystyna Sakowicz Account executive K2: Łukasz Owczarski Senior graphics designer K2: Ariel Jakowski Web developer K2: Tomek Jaworski Starszy programista K2: Adam Prokopiuk Nagroda: Kategoria: Wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych, podkategoria: Cyfrowa kampania zintegrowana  

Heineken Openerowcy Kampania promująca festiwal Heineken Open’er. W Internecie „zrekrutowano” fanów, których wizerunek wykorzystano do promocji eventu na cyfrowych nośnikach OOH. W ten sposób powstawały w Polsce po raz pierwszy dynamicznie zmieniające się, żywe testimoniale z prawdziwymi fanami muzyki i marki. Zgłaszający: Optimum Media OMD Współzgłaszający: Leo Burnett Warsaw, K2, Grupa Żywiec Klient: Grupa Żywiec Produkt: Heineken Group account director OMD: Robert Plesko Account manager OMD: Witold Adamski Media planner OMD: Anna Bałabuch I-Media manager OMD: Michał Gąś Creative director Leo Burnett Warsaw: Pawel Heinze Account managers Leo Burnett Warsaw: Dominika Gowik, Edyta Maciejewska Copywriters Leo Burnett Warsaw: Anna Gadecka, Piotr Zygmunt Art directors Leo Burnett Warsaw: Yigit Unan, Nina Lupinska Producer Leo Burnett Warsaw : Kamil Rucinski Account director K2: Krystyna Sakowicz Account executive K2: Łukasz Owczarski Senior graphics designer K2: Ariel Jakowski Web developer K2: Tomek Jaworski Starszy programista K2: Adam Prokopiuk Nagroda: Kategoria: Wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych, podkategoria: Cyfrowa kampania zintegrowana  

Najtrudniejsze pytania zadajemy sami sobie Przy okazji serialu „Bez tajemnic” chciano pokazać, że tematy psychologiczne dotyczą każdego i sprowokować do zastanowienia się nad swoim życiem. Główny przekaz brzmiał: Najtrudniejsze pytania zadajemy sami sobie. Autorom zależało, żeby odbiorcy zadali sobie jak najwięcej pytań, a odpowiedzi szukali w serialu. Zgłaszający: HBO Polska Klient: HBO Polska Produkt: Serial Bez tajemnic sezon 2 PR manager: Agnieszka Niburska Senior brand manager: Kinga Filarska Online manager: Ireneusz Olczak Creative services manager: Marcin Królicki Nagroda: Kategoria: Kampania zintegrowana  

Kawałek książki na drogę Żeby wkręcić potencjalnych czytelników w kryminalną intrygę, udostępniono ludziom pierwszy rozdział książki. Użyte do tego zostały QR kody, zamieszczone na plakatach reklamujących książkę. Plakaty były zlokalizowane na wiatach przystankowych, by ułatwić dostęp do kodu oraz dać czas na jego ściągnięcie. Lektura umilała czytelnikom nudną podróż. Zgłaszający: MediaCom Warszawa Klient: Hachette Polska Produkt: książki „Gra z mordercą” i „Spisek wenecki” Nagroda: Kategoria: Best use of content  

Lech Tribute Osią komunikacji były toasty za tych, którzy stali się „legendami” dla swoich znajomych dzięki swoim imprezowym wyczynom. I jak to na dobrej imprezie, pierwszy toast wznosił Lech, a następne sami konsumenci! Zgłaszający: John Pitcher Współzgłaszający: McCann Warsaw, Starcom MediaVest Group Klient: Kompania Piwowarska Produkt: Lech Creative director: Andrzej Jakubczyk Creative director: Wojciech Dagiel Copywriter: Zofia Smełka Art director: Marcin Sosiński, Adrian Kowiński Media manager: Dorota Dubielecks Nagroda: Kategoria: Kampania zintegrowana  

Orange Pomoc Projekt, który odmienił podejście do obsługi klienta. Dzięki nowatorskiemu wykorzystaniu nowej komunikacji Orange klient nie musi się już zastanawiać, gdzie uzyskać pomoc. Marka wychodzi naprzeciw potrzebom klienta, odpowiada na pytania i rozwiązuje problemy tam, gdzie on w naturalny sposób je zgłasza - bezpośrednio w różnych kanałach social media. Zgłaszający: Heureka Klient: Orange Produkt: Orange Pomoc Nagroda: Kategoria: Wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych, podkategoria: Wykorzystanie social media  

Pixel Heritage Pixel Heritage to aplikacja na Windows Phone, która miała przełamać bariery związane z zakupem telefonu z Windows Phone i podkreślić, że Nokia to pionier fotografii mobilnej. Pixel Heritage jest na smartfony, a pozwala robić zdjęcia legendarnymi modelami Nokii. Te połączenie innowacyjności i dziedzictwa Nokii trafiło do młodych i fanów mobile. Zgłaszający: DDB Warszawa Klient: Virgin Mobile Polska Produkt: aplikacja Pixel Heritage Nagroda: Kategoria: Wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych, podkategoria: Wykorzystanie mobile

Rak'n'Roll Records - niezależna wytwórnia muzyczna Fundacja Rak'n'Roll pomaga kobietom po terapii nowotworowej. Życie bez jednej piersi to życie w mono. Rak’n’Roll Records oferuje darmową muzykę w mono i sprzedaje ją w stereo. Dochód z działań pomaga kobietom po mastektomii wrócić do normalnego życia. W ciągu 3 pierwszych miesięcy R'n'R stał się największą niezależną wytwórnią muzyczną w Polsce. Zgłaszający: 180heartbeats + Jung v. Matt Klient: Rak'n'Roll Produkt: Rak'n'Roll Records Creative i Art Director: Mikołaj Sadowski Concept Directorzy: Tytus Klepacz, Adam Marzec Copywriterzy: Tytus Klepacz, Adam Marzec Designer: Zbigniew Flakus, Mariusz Czepiec Account Director: Jolanta Mazurek Assistant Account Executive: Paulina Słota Nagroda: Kategoria: Wykorzystanie kanałów komunikacji, podkategoria: Wykorzystanie treści audio

RockPay - przygotuj telefon na rewolucję Ideą RockPay jest udostępnienie pasażu najlepszych marek działających na polskim rynku i umożliwienie zakupów przy pomocy kilku kliknięć, bez potrzeby wielokrotnej rejestracji i podawania danych np. adresu dostawy. Po kompletacji koszyka użytkownik wybiera preferowaną formę zapłaty i dostawy, a RockPay powiadamia sprzedawcę o nowym zamówieniu. Zgłaszający: Krajowy Integrator Płatnosci Współzgłaszający: AMS SA Klient: „Piotr i Paweł” SA Produkt: Aplikacja RockPay Nagroda: Kategoria: Open  

Syrenki Narodowe Celem kampanii „Syrenki Narodowe” była promocja miasta Warszawy, jako gospodarza Euro 2012, wśród zagranicznych kibiców z piętnastu krajów - finalistów turnieju, przy wykorzystaniu narzędzi online, offline i mobile Zgłaszający: John Pitcher Współzgłaszający: XS Events Klient: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy Produkt: Euro 2012 Project manager: Rafał Ślaski Strategy director: Piotr Maruszewski Art director: Adrian Kowiński Nagroda: Kategoria: Akcje specjalne i eventy, podkategoria: Akcje specjalne  

Szklana Pogoda w Poznaniu Szklana Pogoda w Poznaniu to innowacyjna kampania nowej konferencyjno-kongresowej Sali Ziemi Polegała na przeniesieniu z Warszawy do Poznania realizacji i transmisji „Szkła kontaktowego” oraz wejść pogodowych w TVN24 i Meteo na weekend otwarcia 15-16 12 2012. Akcja została oparta na daleko idącej integracji formuły programów z prezentacją potencjału Sali. Zgłaszający: PanMedia Western Współzgłaszający: Międzynarodowe Targi Poznańskie Klient: Międzynarodowe Targi Poznańskie Produkt: Sala Ziemi Dyrektor marketingu: Iwona Kasprzak-Ciesielska Media manager: Marek Krasuski Media planner/buyer: Agnieszka Gadomska Nagroda: Kategoria: Akcje specjalne i eventy, podkategoria: Komunikacja eventu  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów