Megapanel z lutego: WP przed NK.pl, Facebook z 10 mln RU

W lutym br. więcej polskich internautów odwiedziło strony Wirtualnej Polski niż NK.pl. Natomiast zasięg Facebooka przekroczył 10 mln realnych użytkowników.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w lutym br. serwisy Google odwiedziło 17 mln polskich użytkowników, czyli o ok. 275 tys. więcej niż w styczniu. Z kolei Onet.pl stracił w skali miesiąca prawie 100 tys. real users, a NK.pl (zapewniająca prawie cały ruch Grupie NK.pl) – prawie 300 tys. Za to strony Wirtualnej Polski zanotowały podobne wyniki odwiedzalności jak w styczniu, dzięki czemu awansowały na trzecie miejsce, spychając w dół NK.pl.

Prawie 150 tys. użytkowników w skali roku zyskały serwisy Gazeta.pl, dzięki czemu wyprzedziły YouTube’a, który stracił ponad 100 tys. real users z Polski. Natomiast strony Interii i o2.pl odwiedziło po ponad 100 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej.

Z kolei Facebook zyskał w Polsce ponad 150 tys. real users, przekraczając poziom 10 mln RU. Strony Wikipedii odwiedziło 500 tys. polskich użytkowników więcej niż w styczniu, a serwisy Orange – prawie 400 tys. więcej, za to witryny Microsoftu – ponad 400 tys. mniej. W czołowej dwudziestce pojawiły się demotywatory.pl, które zyskały w skali miesiąca ponad. 40o tys. real users.

Wśród stron objętych audytem site-centric tradycyjnie dominowały największe portale horyzontalne i Allegro. Ogółem w zestawieniu przeważają niewielkie spadki zasięgów w ujęciu procentowym. 

Adres google.pl odwiedziło ponad 150 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, za to google.com – prawie 150 tys. mniej. Domena nk.pl straciła prawie 300 tys. real users i została wyprzedzona przez onet.pl. 

Na stronach Allegro – przy podobnej liczbie użytkowników jak w styczniu – wykonano ponad 300 mln odsłon mniej. Za to witryny Onetu zanotowały ponad 300 mln odsłon więcej. 

Zdecydowana większość serwisów w lutym przyciągała swoich użytkowników na krócej niż w styczniu. Liderujące pod tym względem Wirtualna Polska i Onet zanotowały spadki miesięcznego czasu, jaki spędzał w nich przeciętny użytkownik, wynoszące po ok. 30 minut. 

Z Gadu-Gadu skorzystało prawie tyle samo użytkowników co miesiąc wcześniej. Skype zyskał ponad 200 tys. real users z Polski i wyprzedził Windows Media Playera, który stracił ok. 200 tys. RU. Natomiast z Winampa i Ipli skorzystało po ponad 100 tys. polskich użytkowników więcej niż w styczniu. 

* Aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 14 435. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"