Mobilny marketing eventowy

Logotypy, reklamy czy oficjalna prezentacja w trakcie uroczystości to standardowe, ale także mocno "ograne" świadczenia wykorzystywane przez sponsorów zainteresowanych obecnością i wsparciem wybranej imprezy

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Acxiom Polska postanowił wykorzystać tegoroczną uroczystość rozdania "Kreatur" do zaprezentowania w praktyce, w sposób zabawny i z uczestnictwem zaproszonych gości, możliwości komunikacji bezpośredniej.

"Postanowiliśmy wykorzystać rzadką okazję, iż w jednym miejscu zgromadziło się tak liczne grono marketingowców i specjalistów z branży reklamowej, którzy de facto są klientami Acxiom, i zainteresować ich marketingiem bezpośrednim - informuje Acxiom Polska. - Wiele osób zapomina o tym kanale komunikacji lub też kojarzy im się on wyłącznie z przesyłkami pocztowymi. A szkoda, bo możliwości kreacyjne są tutaj właściwie nieograniczone".

Do wszystkich osób, które przy wejściu na galę pozostawiły swoje wizytówki wraz z numerem telefonu komórkowego, w trakcie powitalnego drinka został przesłany komunikat głosowy, nagrany uprzednio w studio dźwiękowym z wykorzystaniem profesjonalnego lektora.  W żartobliwy sposób witał on gości imprezy i zachęcał do wzięcia udziału w konkursie  o nagrodę-niespodziankę. Osoby, które zgłosiły chęć walki o nagrodę  poprzez zastosowanie się do instrukcji zawartej w komunikacie tzn. wcisnęły wybrany klawisz telefonu, musiały być czujne i wykazać się refleksem podczas  prezentacji Acxiom w części oficjalnej gali. W odpowiednim momencie, w jednej chwili  na ich komórki został wysłany sms z numerem telefonu oraz informacją o tym, że kto pierwszy dodzwoni się pod podany numer - do  prowadzącego prezentację Prezesa Acxiom - wygrywa ekstrawagancki i nowoczesny telefon komórkowy Siemens SL65.

Wygenerowany online raport z akcji umożliwił Prezesowi Acxiom natychmiastowe zaprezentowanie statystyk akcji, które biorąc pod uwagę czas realizacji oraz specyfikę grupy docelowej wypadłyzaskakująco pozytywnie. . Z 216 uczestników gali, którzy pozostawili swoje numery telefonów 81% odebrało komunikat, a 71% z nich odsłuchało go w całości. Response rate akcji, czyli procent osób, które zgłosiły swój udział w walce o nagrodę wyniósł 34%.

"Biorąc pod uwagę fakt, że musieliśmy w ciągu zaledwie godziny zbudować bazę numerów telefonów gości gali, a następnie ją obdzwonić przed rozpoczęciem części oficjalnej, osiągnięty rezultat jest bardzo dobry - mówi Rafał Kupidura Prezes Focus Media Group - Stworzona przez nas, we współpracy z firmą Eurokom, platforma technologiczna TMDS (Telephone Message Distribution System)zapewniła nie tylko ekspresową wysyłkę komunikatów głosowych, ale co najważniejsze perfekcyjne skoordynowanie w czasie wszystkich działań składających się na całość przedsięwzięcia oraz zaprezentowanie "na żywo" statystyk z przeprowadzonej akcji ."

Elementem kończącym akcję było rozesłanie do wszystkich uczestników konkursu, w trakcie nieoficjalnej części imprezy, komunikatu głosowego z podziękowaniami za udział w konkursie oraz z życzeniami udanej zabawy.

Osoby zajmujące się kreacją i reklamą uważają się z reguły za niepodatnych na komunikaty marketingowe, deklarują także brak zainteresowania konkursami czy promocjami. Przeprowadzona akcja wskazuje, że nawet przy tak wymagającej grupie docelowej, komunikacja bezpośrednia może być skuteczna, zabawna i dopasowana do konkretnej sytuacji.

Klient: Acxiom Polska

Agencja: Focus Media Group - Technologiczny Dom Mediowy

Akcja: Akcja marketingu bezpośredniego w trakcie gali konkursu reklamy "Kreatura2005".

pr
Autor artykułu:
pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online