Multimedia Polska musi zapłacić 4,8 mln zł kary za zmiany w pakietach kanałów bez opcji wypowiedzenia umowy

Sąd utrzymał nałożoną na sieć Multimedia Polska przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów karę w wysokości 4,81 mln zł. Firma została ukarana za to, że nie dawała klientom możliwości niezaakceptowania zmian na liście oferowanych kanałów i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Multimedia Polska musi zapłacić 4,8 mln zł kary za zmiany w pakietach kanałów bez opcji wypowiedzenia umowy

Kara na Multimedia Polska została nałożona przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod koniec 2015 roku. Regulator zajął się sprawą po skargach od klientów i organizacji, przeanalizował oferty i regulaminy firmy oraz nagrania rozmów telefonicznych jej sprzedawców z klientami.

W efekcie postępowania ustalono, że Multimedia Polska w umowach zastrzegała sobie prawo do jednostronnego wprowadzana zmian na listach stacji dostępnych w poszczególnych pakietach. W dokumentach podawała tylko liczbę stacji w danym pakiecie.

W oparciu o takie umowy operator odrzucał skargi klientów dotyczące zmian na listach kanałów. Nie dawał użytkownikom możliwości niezaakceptowania takich zmian i wypowiedzenia kontraktu bez ponoszenia kosztów.

Multimedia Polska nie zawsze informowała też klientom o zmianach programowych w różnych pakietach. Zdarzało się, że kanał informacyjny był zastępowany przez stację rozrywkową.

4,8 mln zł kary podtrzymane przez sąd

UOKiK przypomniał, że zgodnie z prawem kiedy zmienia się zawartość programowa pakietu, konsument może nie zgodzić się na proponowaną zmianę i wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu ulgi przyznanej przy podpisaniu umowy. Zobowiązał też Multimedia Polska do zrekompensowania klientom skutków zakwestionowanych działań.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/multimedia-polska-internet-nowa-predkosc-do-1-2-gbs,7171183207700097a ##

W przypadku klientów, którzy po zmianach na listach kanałów rozwiązali umowę i zwrócili operatorowi ulgę przyznaną za zawarcie umowy na czas określony, nakazano firmie oddanie użytkownikom wartości tych zniżek. Natomiast obecni klienci sieci mieli zostać poinformowani listownie i poprzez stronę internetową, że jeśli oferta programowa jest zmieniana jednostronnie, mogą rozwiązać umowę bez ponoszenia kosztów.

Ponadto nałożono na firmę karę w wysokości 4,81 mln zł.

Multimedia Polska odwołała się od tej decyzji, a Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił to odwołanie. Ustnie uzasadniono, że sposób skonstruowania oferty był niejasny dla konsumenta, a firma dawała sobie możliwość jednostronnych zmian w zapisach umowach.

Sąd utrzymał wymierzoną przez UOKiK wysokość kary.

W 2017 roku Grupa Multimedia Polska zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o 3 proc. do 678,4 mln zł oraz 1,8 mln zł straty netto (wobec 9,4 mln zł zysku rok wcześniej). Na koniec roku miała ponad 750 tys. klientów i 1,75 mln sprzedanych usług jednostkowych (RGU). Firma na razie nie podała wyników z ub.r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"