Przychody Multimediów ze sprzedaży w 2014 roku wyniosły 705,8 mln zł, o 0,9 proc. więcej niż w 2013 roku. - Rosnące przychody to głównie efekt wzrostu przychodów w segmencie szerokopasmowego dostępu do internetu. Negatywny wpływ na dynamikę przychodów miał spadek w segmencie telefonii. Niewielki wzrost przychodów Multimedia Polska odnotowały w segmencie telewizji - podano w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl.
Natomiast zysk netto spółki wyniósł w ub.r. 51,3 mln zł, co oznacza spadek o 27,5 proc. - Istotny wpływ na wynik netto osiągnięty w 2014 r. miała restrukturyzacja organizacyjna Grupy. W warunkach porównywalnych zysk netto wzrósłby o ok. 10 proc. - informuje spółka.
- Rok 2014 był dla Grupy Multimedia Polska rokiem wyraźnej stabilizacji po okresie niekorzystnych zmian w bezpośrednim otoczeniu rynkowym wywołanych wprowadzeniem cyfrowej telewizji naziemnej DVB-T. Obserwujemy nadal wysokie zainteresowanie usługami dostępu do Internetu. Segment Internetu pozostaje głównym czynnikiem wzrostu naszego biznesu - komentuje Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rosnie-liczba-abonentow-vectry-juz-pol-miliona-korzysta-z-internetu ##
W 2014 roku spadła, choć nieznacznie, liczba abonentów operatora. Na koniec ub.r. wyniosła ona 820,1 tys., czyli o 0,71 proc. mniej niż rok wcześniej. Liczba klientów telewizji analogowej na koniec IV kwartału ub.r. wyniosła 299,4 tys. (spadek o 14,46 proc.) i była już zdecydowanie niższa od liczby klientów telewizji cyfrowej. Z tej ostatniej usługi korzystało bowiem 382,1 tys. użytkowników, co oznacza wzrost o 20,29 proc.
Z kolei o 5,34 proc. wzrosła liczba abonentów internetu. Na dzień 31 grudnia ub.r. korzystało z niego już 526,8 tys. klientów Multimediów. Spółka miała też 291,3 tys. użytkowników usług głosowych, w tym 275,1 tys. klientów telefonii abonenckiej, co oznacza wzrost o 3,32 proc.

Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) Multimediów na koniec IV kwartału ub.r. to ponad 1,598 mln, czyli o 4,1 proc. więcej względem stanu na koniec grudnia 2013 roku. 306,9 tys. klientów operatora korzystało z dwóch usług, a 130,2 tys. z trzech.
Średni miesięczny przychód na jednego abonenta (ARPU) wyniósł w 2014 r. 68,61 zł, co oznacza wzrost o 1,1 proc. w stosunku do poprzedniego roku.
Spółka Multimedia Polska zainwestowała w 2014 r. 194,1 mln zł, z czego 175,5 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową, modernizacją i utrzymaniem sieci. Na akwizycje, w ramach których przejęto infrastrukturę w Pucku, Ełku i Opocznie, wydano 18,1 mln zł. Pozyskane sieci obejmowały 15,6 tys. gospodarstw domowych i świadczyły 5 tys. RGU.











