Najnowsze trendy na rynku zamawiania jedzenia według serwisu Foodpanda.pl

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez instytut Homo Homini na zlecenie Foodpanda.pl[1], 64% Polaków zamawia jedzenie z dostawą do domu lub pracy. Już 38% Polaków korzysta przy tym z serwisów internetowych czy aplikacji mobilnych. Jakie są ich ulubione dania i mieszkańcy jakich miast zamawiają najczęściej?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Popularyzacja smartfonów i tabletów sprawiła, że Polacy coraz chętniej korzystają z aplikacji mobilnych i serwisów www do realizacji codziennych czynności. W ostatnim roku trend mobilny dał się też silnie zauważyć na rynku zamawiania jedzenia do domu czy pracy i już ponad 1/3 Polaków korzysta ze smartfona czy tabletu, by zamówić posiłek z dowozem.

Rok Foodpandy

Serwis i aplikacja mobilna Foodpanda.pl w Polsce zadebiutowała w lutym 2013 roku. Po roku działalności umożliwia zamawianie jedzenia 9 milionom użytkowników z 1200 restauracji w całej Polsce, mając najszybsze tempo wzrostu wśród firm o tym profilu działalności. W samej Warszawie korzystając z Foodpanda.pl zamówimy posiłki z dwukrotnie większej liczby restauracji, niż w jakimkolwiek innym serwisie. Foodpanda jako jedyna firma na rynku współpracuje też na wyłączność m.in. z McDonald's, Salad Story, Sphinx, Aioli czy Bobby Burger.

Trendy na rynku zamawiania jedzenia

Kto zamawia w Foodpanda.pl najczęściej? Liderami pod względem liczby zamówień w serwisie i aplikacji Foodpanda.pl od początku pozostają klienci warszawscy, którzy obecnie generują 64% zamówień. Warto jednak zaznaczyć, że pozostałe miasta, w których dostępna jest usługa, z miesiąca na miesiąc zyskują – dla porównania w pierwszym kwartale funkcjonowania serwisu, zamówienia w stolicy stanowiły 97% wszystkich zleceń.

Według raportu Homo Homini Polacy najczęściej zamawiają w dostawie dania kuchni włoskiej, w tym oczywiście pizzę (78%). Na drugiej pozycji plasuje się kuchnia azjatycka, którą wybiera 11% badanych. W przypadku zamówień internetowych, za pomocą serwisu i aplikacji mobilnej Foodpanda.pl, różnice te są znacznie mniejsze, a w Warszawie procent osób zamawiających posiłki z kuchni azjatyckiej jest większy niż z kuchni włoskiej (29% do 26%). Mieszkańcy Krakowa, Poznania i Wrocławia najchętniej za pomocą Foodpanda.pl zamawiają pizzę, choć dominacja ta jest mniejsza niż w przypadku zamówień składanych telefonicznie.

Plany na 2014 rok

Z początkiem 2014 roku Foodpanda nawiązała współpracę z McDonald’s Polska, największą siecią restauracji typu fast food na świecie. Usługa Mcdonald’s w Dostawie na chwilę obecną testowana jest w trzech warszawskich restauracjach sieci. W planach na nadchodzący rok Foodpanda ma także rozpoczęcie współpracy z inną dużą siecią gastronomiczną oraz pozyskanie kolejnych 500 partnerów. Planowana jest także premiera nowej bardziej intuicyjnej i szybszej aplikacji mobilnej na platformy iOS, Android i Windows Phone, by w ten sposób generować coraz większą liczbę zamówień za pomocą smartfonów i w efekcie sprawić, że co najmniej co trzecie zamówienie będzie realizowane przez aplikację. Wkrótce firma zamierza też ruszyć z kampanią outdoorową oraz telewizyjną.

[1] Badanie zostało wykonane przez instytut badania opinii Homo Homini w dniach 19.12.2013 - 13.01.2014 r. na osobach z miast powyżej 100 tys. osób. Próba badawcza wynosiła N=1003 osoby.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji