Rośnie liczba samochodów rejestrowanych w Polsce. Liderem Toyota i BMW

W pierwszej połowie 2021 r. zarejestrowano w Polsce 242,1 tys. nowych samochodów osobowych, o 34,6 proc. więcej samochodów niż rok wcześniej - wynika z raportu KPMG i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM). Spośród tzw. marek popularnych, Polacy najczęściej rejestrowali nowe Toyoty, w kategorii marek premium prym wiedzie BMW.

jd/pap
jd/pap
Udostępnij artykuł:

Jak wskazano w raporcie, drugi kwartał 2021 r. był czwartym z rzędu rekordowym kwartałem pod względem liczby rejestracji samochodów osobowych z napędami alternatywnymi. Liczba nowych rejestracji tego rodzaju pojazdów w okresie od stycznia do czerwca 2021 r. wyniosła 75,8 tys. (+176,6 proc. r/r).

Autorzy raportu wskazali, że duży wzrost liczby rejestracji aut osobowych był możliwy dzięki dużemu popytowi wśród klientów instytucjonalnych, którzy zarejestrowali 179 tys. pojazdów (wzrost o 45 proc.), a którzy stanowią niemal 74 proc. rynku, oraz klientów indywidualnych, którzy nabyli 63,2 tys. nowych samochodów, o 12 proc. więcej niż w pierwszej połowie 2020 r.

Branża motoryzacyjna odbija się po pandemii

- Obserwując wzrost rejestracji w pierwszej połowie bieżącego roku można powiedzieć, że branża odrabia straty z okresu pandemii. Szczególnym optymizmem napawają wyniki samochodów ciężarowych i dostawczych. Nie jest wykluczone, że ich rejestracje na koniec 2021 r. zbliżą się do poziomu ostatniego sprzed pandemii 2019 r. -  komentuje Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

Z raportu wynika, że producenci marek popularnych sprzedali w analizowanym okresie 193,5 tys. nowych samochodów osobowych, co oznacza wzrost o 32,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2020 r.

Wyższy wzrost odnotowano z kolei w segmencie marek premium+. Liczba rejestracji w tym segmencie wzrosła w I połowie 2021 r. o 46,1 proc. względem analogicznego okresu 2020 r. i wyniosła 48,6 tys.

Liderem rejestracji nowych aut marek popularnych była Toyota (40,6 tys.), przed Skodą i Volkswagenem (odpowiednio 28,6 tys. i 20,5 tys.).

W segmencie marek premium liderem było BWM - w analizowanym okresie kierowcy zarejestrowali 12,5 tys. samochodów tego producenta. Podium uzupełniają Audi (10,5 tys.) i Mercedes (10,4 tys.).

grafika

Zwiększony popyt na auta tej klasy można zaobserwować zarówno w przypadku klientów instytucjonalnych, którzy zakupili 43,3 tys. pojazdów (+48,1 proc.) oraz klientów indywidualnych, którzy zarejestrowali 5,3 tys. tego typu pojazdów, co przełożyło się na wzrost o 31,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2020 r.

KPMG i PZPM wskazały także, że na rekordowa liczbę rejestracji samochodów osobowych z napędami alternatywnymi w pierwszym półroczu 2021r. złożyły się zarówno duży popyt wśród klientów instytucjonalnych, którzy w omawianym okresie zarejestrowali aż 57,5 tys. aut z napędami alternatywnymi, a więc o 173,5 proc., a także spore zakupy klientów indywidualnych – liczba rejestracji w pierwszej połowie 2021 r. wzrosła aż o 186,5 proc. r/r z wynikiem 18,3 tys. sprzedanych aut. Ze wszystkich typów napędów ponad trzykrotnie wzrosła liczba nowych pojazdów LPG, CNG/LNG (+246,4 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję