Najwięksi sprzedawcy w USA chętni do wprowadzania beaconów

Coraz więcej sklepów w Stanach Zjednoczonych chce wprowadzić u siebie technologie oparte na beaconach. W br. ich liczba potroi się w wypadku największych sprzedawców, a w 2016 r. beacony będzie stosować ponad połowa.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Danych dotyczących wykorzystania beaconów - elektronicznych czujników kontaktujących się z klientami korzystającymi ze smartfonów - dostarczyła firma IHL Group. Przeprowadziła ona internetowe badanie wśród 100 szefów największych sieci handlowych w USA.

W sondażu pytano o obecne wykorzystanie przez respondentów beaconów i plany dotyczące zastosowania tej technologii w przyszłości. Badane podmioty podzielono na trzy kategorie - największych sprzedawców z rocznymi obrotami przekraczającymi 1 mld dol., średnie firmy notujące obroty od 0,5 do 1 mld dol. oraz najmniejszych sprzedawców z obrotami poniżej 500 mln dol.

Okazuje się, że obecnie 10 proc. największych sprzedawców stosuje w swoich punktach handlowych beacony, w kategorii średnich firm nie znalazła się żadna wykorzystująca tę technologię, natomiast wśród najmniejszych handlowców 7 proc. posługuje się dzisiaj bezprzewodowymi czujnikami.

Badanie IHL Group pokazuje także tendencje rozwoju beaconów w amerykańskim handlu. Zgodnie z planami ankietowanych respondentów do końca br. 37 proc. największych sprzedawców wdroży u siebie rozwiązania oparte na beaconach. W grupie średnich przedsiębiorców ten odsetek wyniesie 11 proc., a spośród najmniejszych handlowców w badanej grupie 31 proc. chce jeszcze w tym roku prowadzić swoją działalność z użyciem beaconów.

Jeszcze bardziej optymistycznie kwestia zastosowania elektronicznych czujników wygląda w perspektywie przyszłego roku. Badania wskazują, że na koniec 2016 r. ponad połowa (56 proc.) największych firm zaadoptuje u siebie beacony, podobnie postąpi 50 proc. średnich i 48 proc. małych sprzedawców. Jednocześnie, zgodnie z badaniem IHL Group 29 proc. największych, 39 proc. średnich i 41 proc. najmniejszych sklepów nie zamierza w najbliższej przyszłości stosować beaconów w swoim biznesie.

Technologia beaconów jest wykorzystywana coraz chętniej także przez firmy handlowe działające w Polsce. Rozwiązanie to wprowadziły u siebie między innymi Frisco.pl, Riccardo, Gino Rossi i Chata Polska. Eksperci związani z segmentem beaconów i nowych technologii w swoich opiniach dla serwisu Wirtualnemedia.pl podkreślają, że beacony w przyszłości mogą zająć ważne miejsce w wielu dziedzinach biznesu. Warunkiem jest jednak zbudowanie dla nich odpowiednich platform i aplikacji, a także przekonanie klientów do korzystania z technologii beaconów (przeczytaj te komentarze).

W segmencie beaconów polskie firmy technologiczne są znaczącymi graczami na światowym rynku. Wśród liderów rozwoju tej branży znajdują się między innymi Ifinity, Estimote oraz Linteri.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"