Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w I kwartale 2016 roku wyniosła 31 205 egz. Była ona o 8,84 proc. niższa, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on średnio w liczbie 20 392 egz., po spadku w skali roku o 7,23 proc.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,73 proc. i uplasował się na poziomie 8 661 egz.Z kolei najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała bowiem o 31,91 proc. i wyniosła 3 845 egz.

W marcu 2016 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszył się o 7,56 proc. do 29 626 egz. - najbardziej w zestawieniu.
Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (21 343 egz., do góry o 3,06 proc. - jedyny wzrost w zestawieniu), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (9 403 egz.; - 5,07 proc.).
Marzec br. to pierwszy miesiąc, w którym nie został wydany miesięcznik „Voyage” (Marquard Media Polska). Tytuł ten na razie został zawieszony, ale być może pismo to wróci na rynek w odświeżonej formule w przyszłości.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











