„Newsweek Plus” zbiera pozytywne oceny

- Projekt „Newsweek Plus” jest dobrze przemyślany i stoi za nim silna marka - uważają eksperci rynku prasowego. Ich zdaniem, zbudowanie przez wydawcę bazy 30 tys. użytkowników na koniec roku nie będzie trudne, bo to bardzo ostrożny cel.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
„Newsweek Plus” zbiera pozytywne oceny

Oferta online „Newsweek Plus” ruszyła 2 marca br. Pozwala ona na dostęp do treści z tygodnika „Newsweek Polska”, miesięcznika „Newsweek Historia” oraz pięć najważniejszych, przetłumaczonych na język polski tekstów z każdego wydania amerykańskiego „Newsweeka”. Użytkownik z aktualną subskrypcją otrzymuje dodatkowo możliwość korzystania z archiwum cyfrowych wydań wszystkich powyższych tytułów.

Treści dostępne są w specjalnej strefie internetowej bez inwazyjnych reklam i rozpraszających elementów. Można je czytać także na urządzeniach mobilnych i na e-czytnikach , a także ściągnąć w formacie epub, mobi i pdf. Tydzień korzystania z „Newsweeka” Plus kosztuje w promocji 99 groszy, a bez niej - 4,40 zł. Są też inne czasowe wersje abonamentu, np. za roczny zapłacić trzeba 159 zł (więcej na ten temat).

 - Na pierwszy rzut oka wygląda na to, że projekt jest naprawdę dobrze przemyślany i wydawca ma spore ambicje, żeby potraktować czytelnika serio, dać mu możliwie jak najłatwiejszy dostęp do jak najlepszej treści. Plusem jest tu rozszerzenie oferty na potrzeby wytworzenia wartości dodanej a nie proste zamknięcie pewnych rzeczy - wcześniej dostępnych za darmo - za paywallem - mówi Wirtualnemedia.pl Rafał Oracz, szef OMG Poland.

- „Newsweek” od wielu lat utrzymuje się w pierwszej dziesiątce najczęściej cytowanych mediów i tytułów prasowych, co z pewnością pozwala wydawcy podjąć próbę przekonywania czytelników, że za kontent premium dostępny w sieci również musi być naliczana opłata -  dodaje Jacek Czynajtis, prezes Optizen Labs.

Ringier Axel Springer Polska zapowiada, że jego celem do końca roku jest zbudowanie bazy 30 tys. użytkowników „Newsweek Plus”. Chodzi jednak o wszystkie osoby, które w tym roku wykupią jakikolwiek dostęp do oferty, nawet promocyjny na tydzień za 99 groszy.

- Z tej perspektywy cel jaki sobie wyznaczył wydawca wydaje się bardzo zachowawczy, szczególnie dysponując potencjałem zasięgowym Onetu. Należy jednak pamiętać, że w tej sytuacji niestety nie oznacza to, że na koniec roku wydawca będzie dysponował realnie 30 tysiącami czytelników wersji cyfrowej, tylko po prostu w miarę dobrej jakości bazą danych  - podkreśla Oracz.

Zdaniem szefa OMG Poland, przy tak kosztochłonnym podejściu, spółka musi liczyć na znacznie więcej niż 30 tys. użytkowników, żeby cały model miał uzasadnienie i te dodatkowe treści były tworzone przez cały czas z równą motywacją.

- Proces pozyskiwania subskrybentów będzie trwał latami, stąd ostrożne, moim zdaniem, szacunki wydawcy, iż pozyska w pierwszym okresie tylko 30 tys. użytkowników. Jednak z całą pewnością grupa osób, które doceniają trud redakcji w tworzenie jakościowych treści będzie dynamicznie wzrastać. Wciąż jest i będzie zapotrzebowanie na sprawdzone, wiarygodne, jakościowe i unikalne treści podparte brandem profesjonalnej redakcji, które teraz, już w postaci cyfrowej, będą częściej kupowane ze względu na wygodę nabycia, bogate formy interakcji z czytelnikiem i narzędzia share'owania - mówi Czynjatis.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-z-55-tys-uzytkownikow-placacych-w-internecie ##

„Newsweek Plus” funkcjonować będzie w ramach stworzonej specjalnie dla całego wydawnictwa platformy paid-content, oferującej dostęp do treści na różnych urządzeniach za pomocą jednego loginu. W III kwartale br. osadzone na platformie zostaną treści z magazynu „Forbes” (obecnie jego kontent jest oferowany w ramach Piano Media). Z kolei w IV kwartale br. trafią do niej  treści z któregoś z tytułów sportowych wydawnictwa, np. „Przeglądu Sportowego” albo tygodnika „Tempo”.

Rafał Oracz zauważa tutaj pewien zgrzyt w logice wydawcy. - Jeśli bowiem nową jakością dla czytelnika ma być tu jeden login służący do zakupu i prenumeraty różnych produktów oferowanych przez tego wydawcę, to w stosunku do oferty Piano Media jest to krok wstecz. Taka możliwość jest tu bowiem już teraz dostępna - mówi Oracz - Najwyraźniej jednak kontrola i optymalizacja ścieżek konwersji dla płacących użytkowników jest tak istotna, że wydawcy wolą robić to samodzielnie, nie dzieląc się tą wiedzą z innymi uczestnikami rynku. Posiadanie własnej bazy użytkowników jest zresztą nie od dziś traktowane jako wymierna wartość handlowa - dodaje.

- Osobiście jestem zwolennikiem stosowania gotowych, sprawdzonych już narzędzi zamiast tworzenia własnych. Pozwala to na wyeliminowanie długu technologicznego, uzyskanie mniejszych kosztów utrzymania i supportu, regularne update'owanie i otwartość na wybór zawsze najlepszej w danym momencie technologii na rynku. Ale rozumiem również, że wydawca o tak wysokich przychodach, mający bardzo długi horyzont inwestycyjny stawia na własne, niezależne rozwiązania - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jacek Czynajtis.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wprost-o-aferze-tasmowej-hitem-sprzedazy-tygodnikow-opinii-w-2014-r ##

Zdaniem szefa Optizen Labs, RASP słusznie zakłada, że jego topowe marki takie jak m.in.: „Newsweek”, „Forbes”, „Przegląd Sportowy” mogą samodzielnie dystrybuować i sprzedawać swoje treści. Nie partycypując tym samym z innymi wydawcami w kosztach utrzymania platformy i nie musząc dzielić się przychodami w przypadku, gdy same stanowią motyw zakupu.

Z danych Megapanel PBI/Gemius wynika, że w grudniu ub.r. serwis Newsweek.pl miał 1,97 mln użytkowników i zanotował 12,42 mln odsłon krajowych (więcej na ten temat). Natomiast sprzedaż ogółem tygodnika „Newsweek Polska” w 2014 roku wyniosła 118 610 egz. (dane ZKDP, dowiedz się więcej).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele