Nielsen: globalne nakłady na reklamę w górę o 5,7 proc.

W II kwartale bieżącego roku globalne nakłady na reklamę zwiększyły się o 5,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, do 127 miliardów dolarów - wynika z danych firmy badawczej Nielsen.

km
km
Udostępnij artykuł:

Pomimo ogólnego wzrostu, na 16 z 36 rynków objętych badaniem Nielsena odnotowano spadek wydatków reklamowych. Wzrost był też wolniejszy niż w I kwartale (+8,9 proc.). Natomiast biorąc pod uwagę pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku, nakłady na reklamę wzrosły o 7,2 proc. w porównaniu z I połową roku 2010.

W ujęciu regionalnym najwyższy wzrost nakładów na reklamę w II kwartale zaobserwowano w regionie Azji i Pacyfiku (o 9,3 proc.), a następnie w Ameryce Łacińskiej (o 8,2 proc.), Ameryce Północnej (o 3,1 proc.) oraz w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki (o 2,6 proc.). Jedynie w Europie odnotowano minimalny spadek (o 0,3 proc.).

grafika

Z kolei biorąc pod uwagę poszczególne kraje, najbardziej wydatki reklamowe zwiększyły się w Argentynie (o 28,5 proc.), a największe spadki odnotowano w Egipcie (o 51,7 proc.), Grecji (o 13,7 proc.), Turcji (o 12,9 proc.), Hiszpanii (o 12,6 proc.) oraz na Tajwanie (o 11 proc.).

Spośród mediów, najwyższy wzrost reklamowych nakładów zaobserwowano w przypadku radia (o 8,2 proc.). W całej I połowie tego roku dominującą pozycję utrzymała telewizja, zwiększając swój udział rok do roku z 63,7 do 65 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online