Nielsen: spadek globalnych nakładów na reklamę w I poł. br.

W I połowie bieżącego roku światowe wydatki na reklamę były o 6,8proc. niższe w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen, która monitorujewydatki na reklamę na 27 rynkach Azji, Ameryki Północnej, Europy iAfryki, wynika jednocześnie, że sytuacja zaczyna się poprawiać. Wsamym II kwartale odnotowano spadek nakładów na reklamę o 5,8proc., poprzedzony spadkiem o 7,9 proc. we wcześniejszych trzechmiesiącach.

Biorąc pod uwagę poszczególne regiony świata, najlepiej sytuacjawyglądała w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie w pierwszych sześciumiesiącach tego roku wydatki na reklamę wzrosły o 2,2 proc. Z koleinajgorzej było w Ameryce Północnej, gdzie spadły one o 15,9 proc. WEuropie odnotowano tymczasem spadek o 9,1 proc.

Natomiast patrząc na poszczególne media reklamowe, największyspadek odnotowano w przypadku czasopism (o 18,5 proc.) i prasycodziennej (o 7,5 proc.). Relatywnie najlepiej wypadło radio, wprzypadku którego w skali globalnej wydatki na reklamę zmniejszyłysię o 3,1 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku wzrosły o 3,1proc.

Firma Nielsen w swoim badaniu nie uwzględnia wydatków na reklamęw internecie.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji