Nierozgarnięci internauci

Tylko co szósty internauta orientuje się, które z wyników wyszukiwania to linki sponsorowane

4press
4press
Udostępnij artykuł:

Zaskakujące wyniki przyniosło badanie stosunku internautów do wyszukiwarek internetowych. Jak się okazuje - pomimo że wszystkie wyszukiwarki w czytelny sposób oznaczają wyniki prezentowane w ramach płatnej reklamy - zaledwie 38% ankietowanych ma świadomość takiego rozróżnienia, a z tej grupy niespełna połowa potrafi odróżnić zwykłe linki od opłaconych. Oznacza to, że zaledwie co szósty internauta potrafi w ten sposób filtrować wyniki wyszukiwania.

„Wciąż jesteśmy w okresie niemowlęctwa internetu” – podsumowuje te zaskakujące wyniki autorka raportu, Deborah Fallows. „Ludzie wciąż tak bardzo cieszą się z samego faktu że mogą tam wejść, zapytać o coś i dostać odpowiedź, że wyłączają swój radar analizujący, jak to działa”.

Wyniki ankiety odnoszą się do mieszkańców USA i stanowią element programu Pew Internet and American Life Project. Rezultaty są szokujące – choć internet staje się równie popularny jak telewizja, to jednak umiejętność wychwytywania informacji reklamowych w tych dwóch mediach jest skrajnie różna. Niski poziom świadomości i ślepa wiara w wyniki wyszukiwarek karzą przypuszczać, że amerykańscy internauci staną się obiektem wielu kpin. Trzeba się jednak zastanowić, czy to Amerykanie są mniej rozgarnięci, czy w innych krajach po prostu brak danych na ten temat...

Źródło informacji: Wired

4press
Autor artykułu:
4press
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"