Nowy wizerunek "Businessman Magazine"

"Businessman Magazine" się zmienia

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zmodyfikowane logo, nowy layout, zmieniony układ magazynu, odważne tematy - to elementy odświeżenia wizerunku i zawartości Businessman Magazine, pierwszego wolnorynkowego pisma biznesowego na polskim rynku. Zmiany zostały wprowadzone w kwietniowym numerze miesięcznika.

Jeszcze więcej konkretnych firm i ludzi, czyli tekstów pokazujących rzeczywistość gospodarczą na żywych przykładach, więcej tematów kontrowersyjnych, takich, które mogą stać się sygnałem do poważnych dyskusji, otwarte łamy dla tych, którzy mają do powiedzenia coś ciekawego i ważnego z punktu widzenia przedsiębiorców, a także współpraca z partnerami, którzy gwarantują nową jakość przygotowywanych przez "Businessman Magazine" raportów specjalnych.

I jeszcze jeden element, który nas wyróżnia - nie boimy się dłuższych tekstów, bo wiemy, że ludzie biznesu chcą rozumieć świat, że wcale nie żyją w przestrzeni wyników finansowych, że zależy im na czymś więcej, niż suchej pigułce informacyjnej - tak opisuje zmiany Wojciech Romański, redaktor naczelny Businessman Magazine. - Wiele z tych elementów pojawiało się na łamach w ciągu ostatnich miesięcy, teraz postawiliśmy kropkę nad "i".

W nowym "Businessman Magazine" nie będzie już makroekonomicznego działu "Po pierwsze". Nie znaczy to, że magazyn rezygnuje z tej tematyki, jednak nie będzie ona tak eksponowana jak dotychczas. Tematy makro (także globalne), ale w ujęciu znacznie bardziej kontrowersyjnym lub prowokacyjnym są bowiem domeną nowego działu "Pod prąd", który będzie zamykał magazyn. To będzie miejsce na styk socjologii i ekonomii, polityki i idei. Miejsce na tematy, o których mówi się nie tylko w Warszawie i nie tylko w Polsce.

Odpowiedzią na rosnące potrzeby informacyjne małych i średnich przedsiębiorstw, zwłaszcza te dotyczące problematyki unijnej, jest nowy, odrębny dział "Europejska firma". To tam będzie można znaleźć tematy związane ze zdobywaniem i wykorzystaniem funduszy europejskich (przede wszystkim na przykładach firm, które już z nich korzystają i mogą się podzielić swoimi spostrzeżeniami i praktycznymi poradami), sposobami zaistnienia na unijnym rynku, ale i metodami obrony przed przychodzącą stamtąd konkurencją. Teksty dziennikarskie uzupełniają eksperci - materiały przygotowywane przez firmy konsultingowe i kancelarie prawne.

Zmienił się także początek magazynu - jest teraz bardziej komentarzowy niż dotychczas. A teksty dotyczące zarządzania poszerzone zostaną o tematykę kontrowersyjną czyli sprawy, o których mówi się we wszystkich firmach, a o których nie pisze się w ogóle lub bardzo niechętnie.

Zmianie formuły towarzyszy modyfikacja logotypu i zmiana szaty graficznej. Nową makietę wyróżnia przejrzystość (dużo tzw. "światła"), zaś poprawiona nawigacja i infografika wprowadza więcej dynamizmu. Strony rozpoczynające poszczególne działy wyróżniają się śmiałymi rozwiązaniami graficznymi (zastosowanie zróżnicowanej czcionki w tytułach, wyeksponowanie leadów, a w nich kluczowych słów). Raporty "Businesman Magazine", dzięki zastosowaniu kolorowych apli (tła), wyróżniają się na tle całego numeru. Zmiany mają odświeżyć pismo i ujednolicić jego kompozycję. Nad nową makietą studio BM pracowało pół roku, autorką ostatecznej koncepcji jest szefowa artystyczna magazynu Joanna Żyngiel.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska