O 9 proc. spadła w grudniu sprzedaż tygodników telewizyjnych

W grudniu ub.r. wszystkie tygodniki z programem – tak jak w poprzednich miesiącach - zanotowały spadki sprzedaży względem 2009 roku. Najwięcej straciło “Imperium TV”. Tendencja spadkowa dotknęła też dwa z trzech dwutygodników telewizyjnych.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Liderem sprzedaży wśród tv guide'ów pozostaje niezmiennie z dużą przewagą “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer). Średnie rozpowszechnianie płatne razem tego tygodnika w grudniu ub.r. wyniosło 1 049 378 egz., czyli o 7,2 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się magazyn “To & Owo” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 463 680 egz. (spadek o 7,8 proc.). Podium zamyka “Kurier TV” (także Bauer) ze średnim rozpowszechnianiem płatne razem wynoszącym 224 672 egz., notując spadek o 10,7 proc.

Najwięcej stracił przedostatni w rankingu tygodnik “Imperium TV” (Bauer), którego wynik sprzedażowy w grudniu ub.r. zmalał względem grudnia 2009 roku o 18,8 proc. do 106 847 egz.

Łącznie średnie rozpowszechnianie płatne razem tygodników telewizyjnych w grudniu 2010 roku było o 9 proc. niższe niż rok wcześniej.

  Najpopularniejszym dwutygodnikiem z programem TV w dwunastym miesiącu ub.r. był “Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 432 146 egz., czyli o 18,8 proc. mniej niż w grudniu 2009 roku.

Pozycję wicelidera zajął magazyn “TV 14” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 222 295 egz., notując największy spadek wśród dwutygodników, wynoszący aż 33,9 proc.

Trzeci był magazyn “Ekran TV” (Press-Media), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem w grudniu 2010 roku wyniosło 86 589 egz. i było wyższe o 27,7 proc. niż w grudniu 2009 roku. Jednak dane za tamten miesiąc dotyczą jednego wydania (numeru bożonarodzeniowego), które ukazało sie w cyklu dwutygodniowym, wcześniej tytuł był tygodnikiem.

  Wpływ na wyniku segmentu tv guide'ów wpływ mógł mieć fakt, że w połowie października 2010 roku na rynku pojawił się “TV2tygodnik” wydany przez Cyfrowy Polsat i przygotowany przez Ringier Axel Springer. Pierwsze numery pisma zostały rozesłane do wszystkich ponad 3 mln abonentów tej platformy. Spółka nie ujawnia, jaka było dokładne rozpowszechnianie numerów, które ukazały się w listopadzie. Kolejne wydania “TV2tygodnika” otrzymują ci abonenci platformy, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie magazynu. Tytuł na razie nie został zgłoszony do ZKDP i nie wiadomo, czy i kiedy to nastąpi.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące