O2 przegrywa reklamowy spór z operatorem 3

Operator komórkowy 3 wygrał trwający od czterech lat spór prawny zO2 dotyczący użycia w reklamie logo rywala.

Udostępnij artykuł:

Europejski Sąd Sprawiedliwości orzekł, że reklamodawcy mająprawo do wykorzystywania znaków towarowych konkurencji w celuuczciwego porównywania marek, o ile takie wykorzystanie niewywołuje zakłopotania u konsumentów - informuje serwis BrandRepublic.

"To prokonsumencka i prokonkurencyjna decyzja i wspaniaławiadomość dla konsumentów z całej Europy. Naszym zdaniem konsumencizawsze powinni mieć możliwość porównywania dostępnych ofert, abymieć pewność, że dokonują najlepszego wyboru" - stwierdził MarcAllera z 3.

Spór między 3 i O2 rozpoczął się jeszcze w sierpniu 2004 roku potym jak pierwszy z operatorów uruchomił kampanię reklamową, wktórej porównał ceny w swojej taryfie 'Pay as you go' z ofertąkonkurencji.

W odpowiedzi O2 sprzeciwił się zawartym w reklamach 3 cenowymtwierdzeniom, twierdząc, że wprowadzają one odbiorców w błąd.Operator twierdził też, że użycie jego logo stanowiło naruszenieznaku firmowego.

źródło: Brand Republic

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"