1,2 mln widzów drugiego sezonu „Leśniczówki”. TVP1 przegrała z TVP2 i TVN

Drugi sezon „Leśniczówki” oglądało średnio 1,17 mln osób. W porównaniu do całego pierwszego sezonu produkcja zanotowała wzrost widowni oraz spadek rynkowych udziałów. TVP1 w czasie nadawania telenoweli zajęła trzecie miejsce w rynku tzw. „wielkiej czwórki”. Wpływy z reklam wyniosły 5,63 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
1,2 mln widzów drugiego sezonu „Leśniczówki”. TVP1 przegrała z TVP2 i TVN

Średnia widownia wszystkich premierowych odcinków drugiej edycji telenoweli, wyemitowanych w okresie od 3 września do 19 grudnia 2018 roku wyniosła 1,17 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 7,55 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 4,10 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 5,50 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja aktualnie emitowana była od poniedziałku do środy o godz. 20.30.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-klan-jesien-2018-tvp1-liderem-rynku,7173203282544769a ##

Najwięcej widzów przyciągnął odcinek produkcji pokazany 18 grudnia. Śledziło go średnio 1,50 mln osób.

grafika

Wzrost widowni przy automatycznym spadku udziałów

Średnia oglądalność 28 premierowych odcinków pierwszej edycji telenoweli (wyemitowanych w okresie od 2 marca do 1 czerwca br. w innym czasie antenowym - w piątki o godz. 18.00 i 18.25) wyniosła 1,04 mln widzów, co przełożyło się na 10,49 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,66 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,33 proc. w grupie 16-59.

Oznacza to, że nowe odcinki zyskały 130 tys. oglądających. Z drugiej strony wyraźnie spadły rynkowe udziały produkcji we wszystkich analizowanych grupach wiekowych. Taka sytuacja wynika z tego, że serial emitowany był teraz w zupełnie innym paśmie (od poniedziałku do środy w prime-time więcej widzów ogląda telewizję niż w piątkowym access prime-time).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-korona-krolow-tvp1-spadek-ogladalnosci-2-sezon,7171192379713665a ##

TVP1 w czasie emisji telenoweli zajęła trzecie miejsce w całym rynku telewizyjnym. Pierwsza lokata wśród tzw. „wielkiej czwórki” należała do TVP2, która nadawała wtedy bloki reklamowe oraz kilkuminutowe kulisy swoich seriali, co dało jej 14,92 proc. udziału. Drugie miejsce zajął TVN (gł. „Na Wspólnej”; 11,84 proc.), a czwarte - Polsat (gł. filmy fabularne, serial „Ślad” oraz „Śpiewajmy razem. All Together Now”; 7,23 proc.).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka była ostatnia.

grafika

Wpływy reklamowe z premierowych odcinków cyklu wyniosły 5,63 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Telenowela „Leśniczówka” to projekt, który TVP wybrała w ramach pierwszej odsłony programu Nabór, Ocena, Selekcja (NOS). Fabuła produkcji skupia się na bohaterach, granych przez Marka Bukowskiego i Jolantę Fraszyńską, którzy przeprowadzają się z miasta do leśniczówki pod lasem.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/alarm-tvp1-ogladalnosc-nowy-magazyn-sledzi-927-tys-widzow,7171433282295937a ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji