Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w marcu br. najwięcej cookies z zagranicy zanotowała Grupa Interia.pl - 7,78 mln. Wynika to m.in. z tego, że do tej grupy zliczane są również wyniki Chomikuj.pl, który w marcu miał o 300 tys. cookies zagranicznych więcej niż sama Interia.pl.
W Megapanelu tylko cookies i odsłony są podawane w podziale na krajowe i zagraniczne. Ponadto są one określane tylko dla serwisów objętych audytem site-centric, wśród których nie ma większości portali zagranicznych (na czele z Google, Facebookiem i YouTube’em), a także niektórych polskich (np. NK.pl).
Nieco ponad 6,5 mln cookies zagranicznych zanotowały w marcu serwisy Grupy Onet, a po 5,8 mln - strony WP i Orange oraz Gazeta.pl. 4,2 mln miały witryny Allegro, a 3,8 mln - strony o2.pl. Natomiast od 1 do 2 mln cookies z zagranicy zanotowało dziewięć kolejnych grup serwisów.

Pod względem liczby odsłon zagranicznych najlepiej wypadły strony Onetu oraz WP i Orange - zanotowały ich w marcu 279-280 mln. 224 mln takich odsłon wykonano na stronach Allegro, 148 mln - w serwisach Interii, 122 mln - w witrynach Gazeta.pl, a 107 mln - na stronach o2.pl.
W przypadku serwisów Onetu oraz WP i Orange cookies i odsłony zagraniczne stanowiły od 9 do 10 proc. wszystkich. Na stronach Grupy o2.pl udział cookies i odsłon z zagranicy wyniósł ok. 11 proc., w serwisach Grupy Gazeta.pl udział cookies wyniósł 11,8 proc., a na stronach Grupy Interia.pl - aż 15,3 proc. (głównie dzięki wynikom Chomikuj.pl). Dla witryn Grupy Ringier Axel Springer i Grupy TVN te wskaźniki wyniosły od 9 do 10 proc.
Stosunkowo nieco mniej cookies i odsłon zagranicznych miały w marcu br. serwisy Polskapresse i Mediów Regionalnych - od 6 do 8,7 proc. Podobny udział ruchu z zagranicy zanotowały Tekstowo.pl i Nokaut.pl. Na stronach Allegro tylko 4,4 proc. odsłon pochodziło z zagranicy.

Udział odsłon i cookies z zagranicy na poziomie 6-7 proc. zanotowały strony Grupy Demotywatory.pl. Na Filmweb.pl za granicą wykonano 5,5 proc. wszystkich odsłon, na stronach Spolecznosci.pl - 6,3 proc., a w serwisach GG Network - 7,3 proc.
Za to w serwisach Gry-online.pl odsłony zagraniczne stanowiły w marcu br. 18 proc. wszystkich, a cookies zagraniczne - 29 proc. W przypadku stron Polskiego Radia udziały takich odsłon i cookies wyniosły 17 i 13 proc. Natomiast w serwisie Farcisz.com prawie cały ruch pochodzi z zagranicy.
Ranking 50 najpopularniejszych polskich serwisów za granicą znajduje się na następnej podstronie.
Wśród poszczególnych serwisów zdecydowanie najwięcej odsłon i cookies zagranicznych zanotował w marcu br. Onet.pl, wyprzedzając WP.pl o 52,5 mln odsłon i 860 tys. cookies. Po 3,1-3,3 mln cookies z zagranicy miały Chomikuj.pl, Gazeta.pl i Allegro.pl. Ten ostatni serwis miał 188 mln odsłon zagranicznych, a Interia.pl - 95 mln (przy 2,8 mln cookies zagranicznych).

Na Onecie i WP odsłony i cookies z zagranicy stanowiły od 8,7 do 10,9 proc. wszystkich. W przypadku Gazeta.pl i Interia.pl ich udział wynosił 10-11 proc.
Na Allegro tylko 4,1 proc. odsłon i 8,2 proc cookies pochodziło z zagranicy. Dla Otomoto.pl (należącego do Grupy Allegro) te wskaźniki wyniosły 7,3 i 8,4 proc., dla Ceneo.pl (też Grupa Allegro) - 6 i 7,5 proc., dla Nokaut.pl - 6,5 i 7,8 proc., dla Okazje.info - 6,8 i 8,9 proc., a dla Tablica.pl (Grupa Allegro) - zaledwie 2 i 4,4 proc.
- Może to wynikać z faktu, że wyjeżdżając za granicę stawiamy z reguły - czy to z wygody, czy oszczędności - na lokalne portale. Decydując się na zakup produktu lub usługi w sklepie online zlokalizowanym w miejscu zamieszkania nie tylko nie narażamy się na dodatkowe, większe koszty związane z wysyłką, ale także zostawiamy sobie szansę na swobodną wymianę towaru bez dodatkowych zabiegów logistycznych - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Wojciech Żbikowski, ekspert Gemiusa w obszarze e-handlu.

Sporo poniżej 10-procentowego udziału odsłon i cookies zagranicznych zanotowały również Filmweb.pl (5,5 i 9,5 proc.), Demotywatory.pl (7,2 i 7,8 proc.), VoD.pl (6,7 i 8,9 proc.), Dobreprogramy.pl (6,3 i 6,7 proc.), Wizaz.pl (7,3 i 9,2 proc.), Aleseriale.pl (8,5 i 8,8 proc.), Tekstowo.pl (4,9 i 6,6 proc.), Wieszjak.pl (6,9 i 7,6 proc.) oraz Republika.pl (7,2 i 9,7 proc.).
Za to po kilkanaście procent odsłon i cookies z zagranicy miały m.in. Blox.pl (12,5 i 16,1 proc.), TVN24.pl (15 i 11,2 proc.), Sport.pl (po 11 proc.), Wyborcza.pl (17,4 i 11,5 proc.), Nasygnale.pl (14,8 i 11,6 proc.), Plotek.pl (12,3 i 12 proc.), Niewiarygodne.pl (13,2 i 12,4 proc.) oraz Wyborcza.biz (13,3 i 11,2 proc.).
W przypadku serwisu hostingowego Strefa.pl (należącego do Grupy Interia.pl) udziały odsłon i cookies zagranicznych wyniosły aż 29 i 50,2 proc. Natomiast na stronach Farcisz.com i Gamepressure.com (ta druga należy do Grupy Gry-online.pl) prawie cały ruch pochodził z zagranicy.











