Onet, WP, Allegro i Interia najpopularniejszymi polskimi serwisami za granicą (TOP 50)

Onet.pl, WP.pl i Allegro.pl notują zdecydowanie najwięcej odsłon i cookies zagranicznych. Na pięciu głównych portalach horyzontalnych takie odsłony i cookies stanowią od 8 do 10 proc. całego ruchu, a na Chomikuj.pl i Blox.pl - nawet 17 proc. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w marcu br. najwięcej cookies z zagranicy zanotowała Grupa Interia.pl - 7,78 mln. Wynika to m.in. z tego, że do tej grupy zliczane są również wyniki Chomikuj.pl, który w marcu miał o 300 tys. cookies zagranicznych więcej niż sama Interia.pl.

W Megapanelu tylko cookies i odsłony są podawane w podziale na krajowe i zagraniczne. Ponadto są one określane tylko dla serwisów objętych audytem site-centric, wśród których nie ma większości portali zagranicznych (na czele z Google, Facebookiem i YouTube’em), a także niektórych polskich (np. NK.pl).

Nieco ponad 6,5 mln cookies zagranicznych zanotowały w marcu serwisy Grupy Onet, a po 5,8 mln - strony WP i Orange oraz Gazeta.pl. 4,2 mln miały witryny Allegro, a 3,8 mln - strony o2.pl. Natomiast od 1 do 2 mln cookies z zagranicy zanotowało dziewięć kolejnych grup serwisów.

Pod względem liczby odsłon zagranicznych najlepiej wypadły strony Onetu oraz WP i Orange - zanotowały ich w marcu 279-280 mln. 224 mln takich odsłon wykonano na stronach Allegro, 148 mln - w serwisach Interii, 122 mln - w witrynach Gazeta.pl, a 107 mln - na stronach o2.pl.

W przypadku serwisów Onetu oraz WP i Orange cookies i odsłony zagraniczne stanowiły od 9 do 10 proc. wszystkich. Na stronach Grupy o2.pl udział cookies i odsłon z zagranicy wyniósł ok. 11 proc., w serwisach Grupy Gazeta.pl udział cookies wyniósł 11,8 proc., a na stronach Grupy Interia.pl - aż 15,3 proc. (głównie dzięki wynikom Chomikuj.pl). Dla witryn Grupy Ringier Axel Springer i Grupy TVN te wskaźniki wyniosły od 9 do 10 proc.

Stosunkowo nieco mniej cookies i odsłon zagranicznych miały w marcu br. serwisy Polskapresse i Mediów Regionalnych - od 6 do 8,7 proc. Podobny udział ruchu z zagranicy zanotowały Tekstowo.pl i Nokaut.pl. Na stronach Allegro tylko 4,4 proc. odsłon pochodziło z zagranicy.

Udział odsłon i cookies z zagranicy na poziomie 6-7 proc. zanotowały strony Grupy Demotywatory.pl. Na Filmweb.pl za granicą wykonano 5,5 proc. wszystkich odsłon, na stronach Spolecznosci.pl - 6,3 proc., a w serwisach GG Network - 7,3 proc.

Za to w serwisach Gry-online.pl odsłony zagraniczne stanowiły w marcu br. 18 proc. wszystkich, a cookies zagraniczne - 29 proc. W przypadku stron Polskiego Radia udziały takich odsłon i cookies wyniosły 17 i 13 proc. Natomiast w serwisie Farcisz.com prawie cały ruch pochodzi z zagranicy.

Ranking 50 najpopularniejszych polskich serwisów za granicą znajduje się na następnej podstronie.

Wśród poszczególnych serwisów zdecydowanie najwięcej odsłon i cookies zagranicznych zanotował w marcu br. Onet.pl, wyprzedzając WP.pl o 52,5 mln odsłon i 860 tys. cookies. Po 3,1-3,3 mln cookies z zagranicy miały Chomikuj.pl, Gazeta.pl i Allegro.pl. Ten ostatni serwis miał 188 mln odsłon zagranicznych, a Interia.pl - 95 mln (przy 2,8 mln cookies zagranicznych).

Na Onecie i WP odsłony i cookies z zagranicy stanowiły od 8,7 do 10,9 proc. wszystkich. W przypadku Gazeta.pl i Interia.pl ich udział wynosił 10-11 proc.

Na Allegro tylko 4,1 proc. odsłon i 8,2 proc cookies pochodziło z zagranicy. Dla Otomoto.pl (należącego do Grupy Allegro) te wskaźniki wyniosły 7,3 i 8,4 proc., dla Ceneo.pl (też Grupa Allegro) - 6 i 7,5 proc., dla Nokaut.pl - 6,5 i 7,8 proc., dla Okazje.info -  6,8 i 8,9 proc., a dla Tablica.pl (Grupa Allegro) - zaledwie 2 i 4,4 proc.

- Może to wynikać z faktu, że wyjeżdżając za granicę stawiamy z reguły - czy to z wygody, czy oszczędności - na lokalne portale. Decydując się na zakup produktu lub usługi w sklepie online zlokalizowanym w miejscu zamieszkania nie tylko nie narażamy się na dodatkowe, większe koszty związane z wysyłką, ale także zostawiamy sobie szansę na swobodną wymianę towaru bez dodatkowych zabiegów logistycznych - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Wojciech Żbikowski, ekspert Gemiusa w obszarze e-handlu.

Sporo poniżej 10-procentowego udziału odsłon i cookies zagranicznych zanotowały również Filmweb.pl (5,5 i 9,5 proc.), Demotywatory.pl (7,2 i 7,8 proc.), VoD.pl (6,7 i 8,9 proc.), Dobreprogramy.pl (6,3 i 6,7 proc.), Wizaz.pl (7,3 i 9,2 proc.), Aleseriale.pl (8,5 i 8,8 proc.), Tekstowo.pl (4,9 i 6,6 proc.), Wieszjak.pl (6,9 i 7,6 proc.) oraz Republika.pl (7,2 i 9,7 proc.).

Za to po kilkanaście procent odsłon i cookies z zagranicy miały m.in. Blox.pl (12,5 i 16,1 proc.), TVN24.pl (15 i 11,2 proc.), Sport.pl (po 11 proc.), Wyborcza.pl (17,4 i 11,5 proc.), Nasygnale.pl (14,8 i 11,6 proc.), Plotek.pl (12,3 i 12 proc.), Niewiarygodne.pl (13,2 i 12,4 proc.) oraz Wyborcza.biz (13,3 i 11,2 proc.).

W przypadku serwisu hostingowego Strefa.pl (należącego do Grupy Interia.pl) udziały odsłon i cookies zagranicznych wyniosły aż 29 i 50,2 proc. Natomiast na stronach Farcisz.com i Gamepressure.com (ta druga należy do Grupy Gry-online.pl) prawie cały ruch pochodził z zagranicy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu