Cennikowe wpływy reklamowe polskich czasopism w listopadzie br. wyniosły 230,13 mln zł (netto, bez autopromocji), co oznacza spadek o 5,8 proc. w porównaniu z listopadem 2009 roku – wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl.
Liderujący w tym segmencie „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) „na papierze” zarobił z reklam 19,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Jeszcze większy spadek cennikowych wpływów reklamowych – wynoszący 32 proc. – zanotowała „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy). Natomiast „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) zyskał z reklam o 6 proc. mniej niż rok wcześniej, „Viva!” (Edipresse Polska) – 9,8 proc. mniej, „Claudia” (G+J Polska) – 6,3 proc. mniej, a „Playboy” (Marquardt Media Polska) – 8,5 proc. mniej.
Z drugiej strony cennikowe przychody reklamowe „Pani Domu” (Edipresse Polska) były w listopadzie dokładnie o 538,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. Warto przypomnieć, że czasopismo to od lipca br. ukazuje się co dwa tygodnie, podczas gdy wcześniej było tygodnikiem (więcej o tej zmianie).

Z kolei „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) cennikowo zarobił z reklam 13,1 proc. więcej niż rok wcześniej, „Wprost” (AWR Wprost) – 5,9 proc. więcej, a „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) – 3,2 proc. więcej.











