„Pani Domu” pięć razy więcej z reklam, „Polityka” w dół o 30 proc.

W listopadzie br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam niecałe 6 proc. mniej niż rok wcześniej. Przychody „Pani Domu” były ponad pięć razy większe niż w listopadzie ub.r., a wpływy „Polityki” – o ponad 30 proc. niższe.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Cennikowe wpływy reklamowe polskich czasopism w listopadzie br. wyniosły 230,13 mln zł (netto, bez autopromocji), co oznacza spadek o 5,8 proc. w porównaniu z listopadem 2009 roku – wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl.

Liderujący w tym segmencie „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) „na papierze” zarobił z reklam 19,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Jeszcze większy spadek cennikowych wpływów reklamowych – wynoszący 32 proc. – zanotowała „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy). Natomiast „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) zyskał z reklam o 6 proc. mniej niż rok wcześniej, „Viva!” (Edipresse Polska) – 9,8 proc. mniej, „Claudia” (G+J Polska) – 6,3 proc. mniej, a „Playboy” (Marquardt Media Polska) – 8,5 proc. mniej.

Z drugiej strony cennikowe przychody reklamowe „Pani Domu” (Edipresse Polska) były w listopadzie dokładnie o 538,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. Warto przypomnieć, że czasopismo to od lipca br. ukazuje się co dwa tygodnie, podczas gdy wcześniej było tygodnikiem (więcej o tej zmianie).

Z kolei „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) cennikowo zarobił z reklam 13,1 proc. więcej niż rok wcześniej, „Wprost” (AWR Wprost) – 5,9 proc. więcej, a „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) – 3,2 proc. więcej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online