Paweł Stano: rozrywka i edukacja na YouTube najbardziej dochodowe, stawek youtuberów nie sposób dokładnie podać

Prezes sieci partnerskiej Lifetube, Paweł Stano, w czasie wtorkowej konferencji prasowej wskazał najbardziej dochodowe segmenty kanałów na YouTube. To rozrywka, edukacja i beauty. Stano odniósł się także do estymacji sum, jakie twórcy zarabiają na YouTube.

Justyna Dąbrowska
Justyna Dąbrowska
Udostępnij artykuł:

We wtorek sieci LifeTube i Gamellon ogłosiły nawiązanie partnerstwa strategicznego. Obie sieci będą prowadziły wspólną sprzedaż usług, jak również wzajemnie wymieniać się kompetencjami technologicznymi i know-how z zakresu komunikacji i PR.

Prezesi obu firm w czasie konferencji poświęconej nawiązanej współpracy pytani byli o najbardziej dochodowe segmenty tematyczne na YouTube. Adam Semik, prezes Gamellonu, powiedział, że gros kanałów tej sieci stanowią treści gamerów i esportowców, choć to się zmienia. - Gamellon wyrasta z gamingu. Tak samo jak nasi twórcy, tak i firma ewoluowała. Mamy już wielu takich  twórców, którzy postrzegani są jako rozrywkowi i lifestylowi, a zaczynali w gamingu - powiedział Semik w rozmowie z przedstawicielami mediów.

Paweł Stano za najbardziej intratne uznaje kanały publikujące treści rozrywkowe i edukacyjne, choć zauważyć można wzrost i w innych segmentach. - Lifetube zaczynał od kanałów rozrywkowych. Dziś twórców z tego segmentu pogrupowaliśmy w mniejsze kategorie - edukacja, rozrywka, itp. To rzeczywiście obszary tematyczne, które przynoszą najwięcej pieniędzy. W kontekście rozwoju i wzrostu spółki, kategorie gaming i esport są wyjątkowo dynamiczne. Mieści się tu jeszcze kategoria beauty - twórcy zajmujący się tematami urodowymi, modą, makijażem - ocenił w czasie spotkania z dziennikarzami Stano.

Ile zarabiają youtuberzy?

Prezes LifeTube'a pytany był również o kwestię transparentności zarobków youtuberów, i których rynek dowiaduje się z nielicznych raportów publikowanych od czasu do czasu w mediach. Estymacje te często budzą emocje wśród samych twórców i są przedmiotem szerokich dyskusji - tak było choćby w przypadku wspólnego raportu sieci Get Hero i branżowego portalu APYnews z września ubiegłego roku.

- Nie mówimy o cenach nie dlatego, ze nie chcemy i specjalnie je ukrywamy. Nie monentyzujemy i nie sprzedajemy gotowego produktu, który można sobie wziąć z półki i zastosować w swojej kampanii. Tak jest w przypadku telewizji, radia, prasy. My natomiast nie sprzedajemy niczego z półki. Za każdym razem sprzedajemy projekt specjalny - wyjaśnił dziennikarzom Paweł Stano.

Prezes największego polskiego MCN-u objaśnił, że ostateczne stawki danego youtubera uzależnione są od co najmniej kilku czynników.

- Dla nasz każdy projekt jest specjalny, dlatego też mówienie o cenach twórców jest trochę nieludzkie - bo mówimy o współpracy człowiek-człowiek - i naprawdę ciężkie do określenia. W zeszłym roku naszym twórcom wypłaciliśmy ok. 15 mln złotych. Youtuberzy są wynagradzani różnie - w zależności od generowanych zasięgów, liczby subskrybentów, wyświetleń i wizerunku - tłumaczył Paweł Stano.

- Ważnym czynnikiem przy wycenie kampanii  jest także jakość produkcji. Od niej w dużym stopniu uzależniona cena udziału youtubera w kampanii - dodał Kamil Bolek, szef marketingu Lifetube'a.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zarobki-youtuberow-nie-sa-prosta-pochodna-prezentowanych-tresci-czy-liczby-subskrypcji-najpopularniejsze-lokowanie-produktu-opinie ##

Kanały sieci Lifetube i Gamellon zrzeszają obecnie 571 twórców, z czego ok. 50 należy do czołówki stu najpopularniejszych kanałów w Polsce. Generują łącznie ponad 800 milionów wyświetleń materiałów miesięcznie. W ubiegłym roku czas oglądania ich  filmów wyniósł łącznie ponad 65 tysięcy lat, spółki obsłużyły zaś 404 klientów i 1060 kampanii.

Według najnowszej analizy Lifetube'a i Gamellonu, rynek youtuberów w Polsce był wart w ubiegłym  ok. 55 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu