Plus 24 proc. więcej na reklamy, Play i Orange z dużymi spadkami

Operatorzy telekomunikacyjni w I kwartale br. ograniczyli wydatki reklamowe w mediach o ponad 8 proc. Mniej wydali m.in. na telewizję i outdoor, jednocześnie znacząco zwiększając wydatki na reklamę w gazetach i magazynach. Najwięcej wydał Polkomtel, P4 i Orange ze spadkiem.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Plus 24 proc. więcej na reklamy, Play i Orange z dużymi spadkami
Szymon Majewski w spocie Plusa

W okresie od stycznia do marca br. sieci telekomunikacyjne wydały na reklamę w tradycyjnych mediach (bez internetu) 233,4 mln zł. Było yo 8,2 proc. mniej niż w I kwartale 2020 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).

Zdecydowana większość ich budżetów - 166,4 mln zł - trafiła, podobnie jak przed rokiem, do telewizji. Było to jednak 10,2 proc. mniej rok do roku.

Blisko 43 mln zł telekomy przeznaczyły na reklamę radiową, zwiększając nakłady w rozgłośniach o 24,6 proc. w skali roku. 20,1 mln zł kosztowały ich reklamy na outdoorze – to 28,9 proc. mniej niż przed rokiem.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-reklamy-telewizyjnej-kwiecien-2021-lider-polsat-aflofarm,7170194570692225a ##

W omawianym okresie znacząco wzrosły rok do roku wydatki telekomów na reklamę prasową. Marketerzy z tej branży zwiększyli wydatki reklamowe w wgazetach o 736,6 proc., do 2 mln zł, a w magazynach – o 73,6 proc., do 1,69 mln zł.

O 73,3 proc. zmalały nakłady na reklamę OOH w Metrze (do 258,3 tys. zł), a w kinach – spadły do 0 (kina były zamknięte z powodu COVID-19).

grafika

Spośród telekomów najwięcej na reklamę wydaje Polkomtel. W I kwartale tego roku było to 96,8 mln zł, czyli 24,5 proc. więcej niż rok temu.

Druga na reklamowym podium spółka P4, operator sieci Play zmniejszył inwestycje reklamowe w skali roku o 32,5 proc., do 46 mln zł. Trzecia na podium spółka Orange Polska ograniczyła wydatki na reklamę o 14 proc., do 43 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele