Podkopana pozycja telewizji

Według najnowszego raportu "Ewolucja korzystania z mediów w Europie" przygotowanego przez firmę JupiterResearch, popularność internetu sprawia, że Europejczycy spędzają coraz mniej czasu przed telewizorem

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

27% respondentów badania przyznało, że część czasu którą dotychczas spędzali na wpatrywaniu się w „niebieski ekran”, obecnie poświęca na korzystanie z sieci. W 2001r. odsetek ten wynosił tylko 17%. Sonda została przeprowadzona w sześciu najbardziej rozwiniętych ekonomicznie państwach Starego Kontynentu: Niemczech, Szwecji, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii. Największy wpływ popularności internetu na ograniczenie czasu spędzanego przed telewizorem zanotowano w trzech ostatnich krajach. Wynika to z większego nasycenia rynku łączami szerokopasmowymi, które przyciągają użytkowników internetu na dłużej, niż w przypadku łącz wdzwanianych.

Wśród mieszkańców Europy Zachodniej wyposażonych w łącza szerokopasmowe, średnio 40% osób krócej ogląda telewizję, a zaoszczędzony w ten sposób czas przeznacza na obecność online. W dłuższym okresie czasu, „negatywny” wpływ internetu na oglądalność telewizji może być jeszcze większy, jako że do 2009r. średnia penetracja łącz szerokopasmowych w tym regionie ma wzrosnąć z 19% do 37%.

Równocześnie ze spadkiem popularności telewizji, internet ogranicza także poczytność gazet w standardowej formie drukowanej. 18% respondentów badania przyznało, że obecność w sieci przyczynia się do tego, że poświęcają one mniej czasu na przeglądanie czasopism. Trzy lata temu liczba ta wynosiła tylko 13%.

Źródło informacji: The Register

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji