Polak z komórką: częściej dzwoni niż SMS-uje, wydaje 30-70 zł, zna Orange i Plusa (raport)

Polacy korzystający z telefonów komórkowych najczęściej dzwonią w obrębie swojej sieci i na inne telefony komórkowe, a rzadziej wysyłają SMS-y. Najbardziej znane marki to Orange i Plus.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania przeprowadzonego przez PBS DGA i CBM Indicator wynika, że ponad połowa Polaków w wieku 15 lat i więcej ma tylko telefony komórkowe. Natomiast zarówno z telefonii komórkowej, jak i stacjonarnej korzysta ponad jedna czwarta osób.

grafika

Ponad 85 proc. użytkowników telefonów komórkowych zna Orange, a ponad 80 proc. - Plusa. T-Mobile kojarzy już trzy czwarte osób (ale przy zasugerowaniu, że wcześniej była to Era), a Play - dwie trzecie. Wśród taryf zdecydowanie najpopularniejsza jest Heyah, a wśród tzw. operatorów wirtualnych (MVNO) - Cyfrowy Polsat, którego w tym kontekście zna więcej ludzi niż Netię.

 

grafika

W dwóch trzecich polskich gospodarstw domowych korzystających z telefonii komórkowej są dwa takie telefony, a w jednej trzeciej - trzy. Służbowe telefony komórkowe są mało popularne - korzystanie z nich deklaruje ok. 5 proc. respondentów. 

grafika

Telefon w abonamencie lub na kartę planuje kupić po kilka procent użytkowników komórek. W ogóle takich planów nie ma natomiast ok. 80 proc. osób. 

grafika

Polacy korzystający z telefonów komórkowych zdecydowanie najczęściej dzwonią w obrębie własnej sieci. Nieco rzadziej wykonywane są połączenia na numery komórkowe w innych sieciach oraz wysyłane i odbierane SMS-y. Za granicę w ogóle nie dzwoni z komórek 73 proc. ich użytkowników, z internetu nie korzysta z nich 84 proc. użytkowników, a płatności mobilnych nie realizuje 91 proc. 

grafika

Przy wyborze sieci komórkowej zdecydowanie najistotniejszymi kryteriami są atrakcyjne ceny, promocje i rabaty, a wyraźnie najmniejsze znaczenie mają ceny roamingu.

grafika

Polacy korzystający z taryf na kartę przeciętnie płacą za to w miesiącu 30-42 zł. 

grafika

Prawie tyle samo wynosi przeciętny koszt taryfy mix - konkretnie 30-41 zł. 

grafika

Natomiast Polacy korzystający z abonamentu komórkowego miesięcznie płacą za to średnio 50-69 zł. 

grafika

Najczęściej za zbyt wysokie są uważane ceny rozmów międzymiastowych. Natomiast najmniej osób narzeka na koszty najczęstszych usług, czyli rozmów wewnątrz własnej sieci i SMS-ów. 

grafika

Za minutę połączenia użytkownicy telefonów komórkowych średnio są skłonni płacić maksymalnie 27 groszy.

grafika

Natomiast za SMS osoby korzystające z komórek chciałyby płacić najwyżej 15 groszy.

grafika

Maksymalna akceptowana cena MMS-a to średnio 25 groszy.

grafika

Z kolei za 1 MB pobranych danych użytkownicy komórek są skłonni płacić najwyżej 36 groszy.

grafika

Spory wzrost cen może skłonić do rezygnacji z telefonii komórkowej tylko niecałe 15 proc. jej użytkowników. Ponad 80 proc. użytkowników nie bierze pod uwagę takiej rezygnacji w jakiejkolwiek sytuacji rynkowej.

grafika

 

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przez firmy PBS DGA i CBM Indicator od 22 listopada do 2 grudnia br. Sondaże - w formie bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych twarzą w twarz - zrealizowano w całym kraju na grupie 1,6 tys. osób w wieku minimum 15 lat reprezentatywnej pod względem miejsca zamieszkania. 1356 z tych osób zadeklarowało korzystanie z telefonu komórkowego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu