Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 7 do 13 listopada 2016 roku, zgromadził eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ Rumunia-Polska, który 11 listopada na antenie Polsatu oglądało 7,63 mln widzów, co przełożyło się na 46,24 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugie miejsce zajął obyczajowy serial TVP2 „M jak miłość”. Jego odcinek z 7 listopada br. śledziło średnio 5,99 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 37,31 proc.
Podium uzupełnia serial „Ranczo”, który 13 listopada br. na antenie Jedynki oglądało 5,46 mln widzów, co dało stacji 30,55 proc. udziału.
Oczko niżej znalazł się pokazany tuż po „Ranczu” kolejny odcinek reality-show „Rolnik szuka żony”. Produkcję tę w Jedynce śledziło 4,90 mln widzów (30,55 proc. udziału).
Pierwszą piątkę uzupełnia serial „Na dobre i na złe” TVP2 (4,67 mln widzów; 29 proc. udziału; emisja 9 listopada)

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu był „Teleexpress” TVP1, który 11 listopada obejrzało 4,21 mln widzów. Najpopularniejsze wydanie „Faktów” TVN zgromadziło 3,83 mln widzów (emisja dwa dni później). Z kolei 3,58 mln oglądających miały pokazane tego samego dnia konkurencyjne „Wiadomości”.
Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Mam talent!” (2,95 mln widzów; emisja 12 listopada w TVN; 17. pozycja w zestawieniu).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj mecz Rumunia-Polska, który oglądało średnio 3,50 mln osób (51,73 proc. udziału).
Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” (1,98 mln widzów; 31,32 proc. udziału), a podium uzupełnia reality-show „Rolnik szuka żony” (1,83 mln widzów; 25,95 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze kabaretowy program „Schody do nieba” na 15-lecie Neo-Nówki (1,67 mln; 23,81 proc.) i serial „Ranczo” (1,59 mln; 21,33 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59
Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,98 pkt. proc. do 12,49 proc.Wiceliderem, z udziałem na poziomie 10,33 proc., ex aequo były dwie stacje: TVP1 (jej wynik w analizowanym okresie spadł o 0,66 pkt. proc.) oraz TVN, który awansował z miejsca trzeciego (jednak spadek o 0,62 pkt. proc.)."Wielką czwórkę" uzupełnia TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,50 proc. (do góry o 0,47 pkt. proc.).W pierwszej piątce znalazł się jeszcze kanał TV4 (3,86 proc.; do góry o 0,12 pkt. proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) Polsat został nowym liderem, który awansował z miejsca drugiego. Stacja ta zwiększyła tutaj swój udział o 1,56 pkt. proc. do 13,90 proc. Na drugą lokatę spadł TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 13,06 proc., po utracie udziału o 0,62 pkt. proc.
Na ostatnią pozycję podium awansowała Dwójka - udział tej stacji wyniósł 7,43 proc. (do góry o 0,55 pkt. proc.). Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka, która spadła z miejsca trzeciego (w dół 0,86 pkt. proc. do 6,43 proc.).
W grupie wiekowej 16-59 nowym liderem oglądalności też został Polsat (do góry o 1,30 pkt. proc. do 13,55 proc.), który wyprzedził TVN (spadek o 0,67 pkt. proc. do 11,89 proc.).












