Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w czerwcu 2016 roku należało do Polsatu, który awansował z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem czerwca 2015 roku zwiększył się o 17,05 proc. i wyniósł 12,56 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z kolei na drugą pozycję spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie jednak poszedł do góry o 4,81 proc. do 12,20 proc.
Na ostatniej lokacie podium znalazł się TVN. Jego wynik w porównaniu do czerwca 2015 roku zmalał o 3,49 proc. do 9,68 proc.
Czwarte miejsce przypadło TVP2, która zanotowała najniższy miesięczny udział w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce (6,63 proc. udziału; w dół o 18,95 proc. - największa strata w czołowej dziesiątce rankingu).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” wzrósł z 40,58 proc. w czerwcu 2015 roku do 41,07 proc. w czerwcu 2016 roku.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiadomosci-stracily-435-tys-widzow-tylko-fakty-na-plusie-dane-za-czerwiec ##
Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z siódmej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,95 proc., po wzroście o 20,80 proc. - największym w top 10.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN7 (3,17 proc.; spadek o 2,76 proc.), TV Puls (3,12 proc.; w dół o 7,42 proc.), TVP Info (3,05 proc.; - 15,28 proc.), TV4 (3,03 proc.; - 5,61 proc.) i Puls 2 (1,76 proc.; + 7,32 proc.).
Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 14,78 proc., po wzroście o 20,95 proc. - największym w czołowej dziesiątce zestawienia. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik w czerwcu br. zwiększył się o 2,02 proc. do 11,61 proc.

Podium uzupełnia TVP1 (9,24 proc udziału; do góry o 15,93 proc.). Natomiast na czwartej lokacie uplasowała się TVP2, która również w tym ujęciu miała najniższy udział w historii (5,76 proc., w dół o 21,63 proc. - największy spadek w zestawieniu top 10).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fatalny-tydzien-tvp2-tylko-5-3-proc-w-4-i-4-7-proc-w-16-49-liderem-polsat ##
Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziła transmisja meczu Polska-Portugalia w ramach Euro 2016, którą 30 czerwca na antenie TVP1 oglądało 8,07 mln widzów. To samo spotkanie pokazywał również Polsat, gdzie śledziło je 6,88 mln osób. W rankingu top 20 programów pozycja ta była czwarta - zobacz szczegółowe dane meczu Polska-Portugalia.
Na drugim miejscu znalazł się mecz Polaków z Niemcami z 16 czerwca - na antenie TVP1 transmisję oglądało 7,93 mln osób (ten sam pojedynek pokazany w Polsacie zgromadził 5,48 mln widzów; dziewiąta lokata w zestawieniu).

Dopiero na 8. miejscu znalazła się najwyżej sklasyfikowana pozycja programowa, która nie jest związana z Euro 2016. To serial „M jak miłość”, którego odcinek z 6 czerwca oglądało 5,79 mln widzów.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 12 czerwca obejrzało 4,25 mln widzów (emisja wyjątkowo o godz. 20.20 - tuż po meczu Polska-Irlandia Północna z Euro 2016; 15. pozycja w zestawieniu).W rankingu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 11 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów Polsatu, a trzy - do TVP2.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##












