Polsat liderem w czerwcu, TVP2 z najniższym wynikiem w historii. Hitami mecze Euro 2016

W czerwcu br. nowym liderem rankingu oglądalności został Polsat, który wyprzedził TVP1. TVP2 zanotowała najgorszy wyniki w historii badań telemetrycznych. Ratingowymi hitami miesiąca były pozycje związane z Euro 2016.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w czerwcu 2016 roku należało do Polsatu, który awansował z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem czerwca 2015 roku zwiększył się o 17,05 proc. i wyniósł 12,56 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z kolei na drugą pozycję spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie jednak poszedł do góry o 4,81 proc. do 12,20 proc.

Na ostatniej lokacie podium znalazł się TVN. Jego wynik w porównaniu do czerwca 2015 roku zmalał o 3,49 proc. do 9,68 proc.

Czwarte miejsce przypadło TVP2, która zanotowała najniższy miesięczny udział w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce (6,63 proc. udziału; w dół o 18,95 proc. - największa strata w czołowej dziesiątce rankingu).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” wzrósł z 40,58 proc. w czerwcu 2015 roku do 41,07 proc. w czerwcu 2016 roku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiadomosci-stracily-435-tys-widzow-tylko-fakty-na-plusie-dane-za-czerwiec ##

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z siódmej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,95 proc., po wzroście o 20,80 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN7 (3,17 proc.; spadek o 2,76 proc.), TV Puls (3,12 proc.; w dół o 7,42 proc.), TVP Info (3,05 proc.; - 15,28 proc.), TV4 (3,03 proc.; - 5,61 proc.) i Puls 2 (1,76 proc.; + 7,32 proc.).

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 14,78 proc., po wzroście o 20,95 proc. - największym w czołowej dziesiątce zestawienia. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik w czerwcu br. zwiększył się o 2,02 proc. do 11,61 proc.

Podium uzupełnia TVP1 (9,24 proc udziału; do góry o 15,93 proc.). Natomiast na czwartej lokacie uplasowała się TVP2, która również w tym ujęciu miała najniższy udział w historii (5,76 proc., w dół o 21,63 proc. - największy spadek w zestawieniu top 10).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fatalny-tydzien-tvp2-tylko-5-3-proc-w-4-i-4-7-proc-w-16-49-liderem-polsat ##

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziła transmisja meczu Polska-Portugalia w ramach Euro 2016, którą 30 czerwca na antenie TVP1 oglądało 8,07 mln widzów. To samo spotkanie pokazywał również Polsat, gdzie śledziło je 6,88 mln osób. W rankingu top 20 programów pozycja ta była czwarta - zobacz szczegółowe dane meczu Polska-Portugalia.

Na drugim miejscu znalazł się mecz Polaków z Niemcami z 16 czerwca - na antenie TVP1 transmisję oglądało 7,93 mln osób (ten sam pojedynek pokazany w Polsacie zgromadził 5,48 mln widzów; dziewiąta lokata w zestawieniu).

Dopiero na 8. miejscu  znalazła się najwyżej sklasyfikowana pozycja programowa, która nie jest związana z Euro 2016. To serial „M jak miłość”, którego odcinek z 6 czerwca oglądało 5,79 mln widzów.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 12 czerwca obejrzało 4,25 mln widzów (emisja wyjątkowo o godz. 20.20 - tuż po meczu Polska-Irlandia Północna z Euro 2016; 15. pozycja w zestawieniu).W rankingu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 11 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów Polsatu, a trzy - do TVP2.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele