Polsat nowym liderem, słaby tydzień TVP1. „M jak miłość” hitem

W minionym tygodniu na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów awansował Polsat. Stacja ta pierwsze miejsca zajęła również wśród widzów w grupie komercyjnej. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział liderującej Telewizji Polsat w okresie od 12 do 18 maja 2014 roku zwiększył się o 0,37 pkt. proc. do 12,72 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Tydzień wcześniej stacja ta zajmowała miejsce drugie.

Z trzeciej na druga lokatę awansowała TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,22 pkt. proc. i wyniósł 12,45 proc. Z kolei z miejsca pierwszego na ostatnią pozycję podium spadła TVP1. Jego wynik wyniósł 11,34 proc., po spadku w porównaniu do poprzedniego tygodnia o 1,09 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,50 proc.; w dół o 0,49 pkt. proc.).

Oba publiczne kanały w zeszłym tygodniu w paśmie między 17.00 a 23.00 nadawały audycje komitetów wyborczych, których emisję nakazuje im prawo. Z tego względu np. dwa razy przeniesiono "Teleexpress" na inną godzinę (więcej na ten temat)

Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu pochwalić się mogły takie kanały jak: TVN7 (3,67 proc.; + 0,42 pkt. proc.), TVN24 (3,06 proc.; + 0,30 pkt. proc.), TVP Info (2,55 proc.; + 0,26 pkt. proc.), Polsat 2 (1,74 proc.; + 0,01 pkt. proc.), Puls 2 (1,41 proc.; + 0,07 pkt. proc.), TTV (1,25 proc.; + 0,11 pkt. proc.), Polsat News (1,21 proc.; + 0,29 pkt. proc.), TVP Regionalna (1,04 proc.; + 0,02 pkt. proc.), Stopklatka TV (0,78 proc.; + 0,07 pkt. proc.) i Polsat Sport (0,76 proc.; + 0,35 pkt. proc.).

 

TOP 20 stacji 16-49 o 20 najlepiej oglądanych programów na drugiej stronie

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera również zajął Polsat. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,16 pkt. proc. do 14,47 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do TVN, którego udział zwiększył się o 0,69 pkt. proc. do 14,26 proc. Natomiast ostatnia lokata podium przypadła Dwójce, która tydzień wcześniej była czwarta - jednak spadek o 0,50 pkt. proc. do 7,90 proc. udziału.

Największą widownię w zeszłym tygodniu - 6,52 mln widzów - zgromadził pokazany na antenie TVP2 serial „M jak miłość”. Wśród hitów ratingowych tygodnia na drugim miejscu znalazł się serial „Ranczo” TVP1 z 6,19 mln widzów, a na trzecim - „Na dobre i na złe” TVP2 z 5,50 mln widzów.

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 12.05.2014 - 18.05.2014 - grupa 4+

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 12.05.2014 - 18.05.2014 - grupa 16-49

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji