W styczniu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,92 mln spotów reklamowych, o 16,26 proc. więcej, niż w styczniu ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,29 mld zł, co oznacza wzrost o 9,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 153,64 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 7,55 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy zmalały o 1,11 proc. do 125,71 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (113,21 mln zł; wzrost o 1,54 proc.) i TVP2 (95,20 mln zł; w dół o 6,24 proc.).Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TV4 z wpływami na poziomie 36,64 mln zł i wzrostem o 43,30 proc. W styczniu ub.r. stacja ta zajmowała miejsce siódme.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jedynka-i-polsat-liderami-w-styczniu-tvp-dominuje-w-rankingu-top-programow ##
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała Eska TV - było to 129,03 proc. do 13,70 mln zł.
W styczniu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 171,42 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 70,37 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (44,09 mln zł; do góry o 61,57 proc.) i US Pharmacia (26,97 mln zł; w dół o 19,70 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.











