Polsat ze wzrostem udziałów w rynku. Najwięcej zyskał w prime time

W ciągu ostatnich dziesięciu miesięcy liderem telewizyjnego rynku była TVP1, z przewagą 0,01 pkt proc.o nad Polsatem. Rok do roku stacja ze słonecznym logo jako jedyna z tzw. wielkiej czwórki zanotowała wzrost udziałów w rynku w każdej z grup widzów. Największy skok widać w prime time.

Kamila Meller
Kamila Meller
Udostępnij artykuł:
Polsat ze wzrostem udziałów w rynku. Najwięcej zyskał w prime time
Krzysztof Ibisz i Paulina Sykut-Jezyna

Jak wynika z danych Nielsena (uwzględniających widownię poza domem) od 1 stycznia do 31 października 2025 roku dotyczących czterech największych stacji telewizyjnych, największe udziały w rynku w grupie wszystkich widzów ma TVP1 z wynikiem na poziomie 6,88 proc.

Pozycję wicelidera z 6,87 proc. zajmuje Polsat, a podium zamyka TVN z udziałem na poziomie 6,3 proc. Ostatnia z tzw. wielkiej czwórki stacja, TVP2 zanotowała we wspomnianym okresie 5,7 proc. udziału w rynku ogólnej widowni.

W grupie komercyjnej 16-59 liderem pod względem udziału w rynku był TVN z wynikiem 7,5 proc. Drugi w zestawieniu Polsat zanotował udziały na poziomie 7,4 proc., a zamykająca podium TVP1 miała udziały na poziomie 4,8 proc. Czwarta w zestawieniu TVP2 notowała udział w rynku na poziomie 4,4 proc.

Biorąc pod uwagę udział w rynku w prime time, tj. emisję między godziną 20:00 a 23:00, liderem ostatnich dziesięciu miesięcy w grupie wszystkich widzów była TVP2 z udziałem na poziomie 7,2 proc. Wiceliderem tego pasma był Polsat z wynikiem 7 proc., a trzecie miejsce przypadło TVP1, notującej 6,1 proc. udziału w rynku. Zamykająca zestawienie stacja TVN ustąpiła Jedynce o różnicę 0,1 punktu procentowego.

Polsat był liderem wieczornego pasma pod względem udziałów w rynku w grupie komercyjnej, notując je na poziomie 7,6 proc. Drugą pozycję w tej grupie widzów zajął TVN z wynikiem 7,3 proc., a trzecią TVP2 z udziałem na poziomie 5,7 proc. Zamykająca stawkę TVP1 notowała 4,7 proc. udziału w rynku.

Tylko Polsat na plusie

Biorąc pod uwagę wyniki z analogicznego okresu z ubiegłego roku, jedynie Polsat poprawił wyniki, zarówno w grupie wszystkich widzów, jak i odbiorców w przedziale wiekowym 16-59. Wzrost zanotowano w ujęciu całodobowym oraz prime time. W tym ostatnim przedziale w grupie wszystkich widzów Polsat poprawił wyniki rok do roku o 15 proc., a w grupie komercyjnej o 14 proc.

Najwięcej udziałów w wieczornym szczycie oglądalności w porównaniu do ubiegłego roku straciła TVP1, pogarszając wyniki o 20 proc. w grupie 4+ i 25 proc. wśród widzów 16-59.

W ujęciu całodobowym Polsat poprawił wyniki udziałów rok do roku w grupie ogólnej o 3 proc., a w komercyjnej o 6 proc. Najwięcej straciła zaś TVP1. Udziały Jedynki w porównaniu do pierwszych 10 miesięcy 2024 roku zmniejszyły się o 12 proc. w grupie komercyjnej. Wśród wszystkich widzów największy spadek zanotowała TVP2, pogarszając wyniki o 9 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami