Polskie firmy z internetem mobilnym: głównie Orange lub Plus i jeden dostęp

Najwięcej polskich firm korzystających z internetu mobilnego to klienci Orange. Sporo mniejsze udziały w tym segmencie rynku mają Plus, T-Mobile i Play.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania przeprowadzonego przez PBS DGA i CBM Indicator wynika, że prawie co druga polska firma korzystająca z internetu mobilnego wskazuje Orange jako operatora tej usługi, a prawie co trzecia - jako operatora głównego. Taki sam udział wśród operatorów głównych ma Plus, a po kilkanaście procent udziałów w obu grupach operatorów - T-Mobile i Play.

grafika

Ponad 70 proc. firm z dostępem mobilnym korzysta z przepustowości od 1 do 8 Mb/s. 

grafika

Dwóch lub więcej osobnych dostępów używa 18 proc. firm korzystających z internetu mobilnego. 

grafika

Aż 30 proc. firm używających internetu mobilnego nie wie, jak mają miesięczny limit transferu danych. 21 proc. korzysta z pakietu 5-6 Gb, a 15 proc. - minimum 10 Gb. 

grafika

42 proc. firm deklaruje, że nie przekracza swojego limitu transmisji z internetu mobilnego. Z drugiej strony do takiego przekraczania przyznaje się 35 proc. firm. 

grafika

Za internet mobilny firmy miesięcznie płacą przeciętnie od 99 do 116 zł. 

grafika

Przy wyborze dostawcy internetu mobilnego ceny, promocje i rabaty są dla firm wyraźnie ważniejsze niż możliwość zakupu usług w pakiecie czy prędkość łącza. 

grafika

Firmy korzystające z internetu mobilnego najbardziej są zadowolone z zakresu i jakości tej usługi, a najmniej - z limitu transmisji danych. 

grafika

94 proc. firm mających mobilny dostęp do internetu nie myśli o rezygnacji z tej usługi. 

grafika

Przy czym 7,5 proc. firm z mobilnym dostępem do internetu mogłoby z niego zrezygnować z powodu co najmniej kilkunastoprocentowej podwyżki cen. 

grafika

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przez firmy PBS DGA i CBM Indicator od 24 listopada do 2 grudnia br. metodą indywidualnych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych. Przeprowadzono 403 wywiady z osobami osobą podejmującymi lub współpodejmującymi decyzje dotyczące zakupu/użytkowania usług telekomunikacyjnych w firmach. Sondaż objął losową reprezentatywną grupę podmiotów. Maksymalny błąd oszacowania wynosi 4,9 proc.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+