W Polskim Radiu więcej muzyki, a mniej słów. Jedynka z najstarszymi słuchaczami (analiza)

W ub.r. w radiowej Jedynce, Dwójce i Trójce muzyka była emitowana przez znacznie dłuższy czas niż w 2015 roku, natomiast zmalał udział audycji opartych tylko na słowach. Dwie trzecie słuchaczy Jedynki ma 50 lat i więcej, a 45 proc. mieszka na wsi. Dwójka, Trójka i Polskie Radio 24 mają wśród odbiorców więcej młodszych osób i mieszkańców miast.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według sprawozdania abonamentowego Polskiego Radia w ub.r. w Jedynce audycje oparte tylko na słowach trwały 5 176 godzin, co stanowiło 69,1 proc. łącznego czasu emisji. W skali roku nastąpił niewielki wzrost (z 5 078 godzin i 58 proc.), a w porównaniu z 2015 rokiem (6 082 godzin i 69,4 proc.) - spadek.

W Dwójce znaczący spadek audycji opartych tylko na słowach nastąpił z 2016 roku (3 567 godzin i 41 proc. udziału) na 2017 rok (2 845 godzin i 32,5 proc.), a w Trójce - z 2015 roku (4 289 godzin i 49 proc.) na 2016 rok (3 645 godzin i 41 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polskie-radio-wyniki-finansowe-2017-rok ##

W nadawanym analogowo od września 2016 roku Polskim Radiu 24 słowa stanowiły w ub.r. aż 95,5 proc. czasu emisji, a resztę ramówki wypełniły reklamy i autopromocja. W 2014 roku na tych częstotliwościach nadawano Czwórkę, w której przeważała muzyka.

grafika

W czterech ogólnopolskich rozgłośniach Polskiego Radia audycje informacyjne stanowiły 16 proc. łącznego czasu nadawania, publicystyka - 20 proc., kultura - 38 proc., rozrywka - 10 proc., edukacja - 9 proc., a sport - 2 proc. Reklamy zajęły 3 proc. ramówek, a autopromocja - 1 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sluchalnosc-radia-od-grudnia-do-lutego-2018-radio-zet-trojka-slabe-wyniki ##

W Dwójce audycje o kulturze stanowiły aż 83 proc. czasu nadawania, a w Trójce - 48 proc. W Jedynce po ponad 20 proc. udziału miały rozrywka (23 proc.), informacje (22 proc.) i kultura (21 proc.), natomiast w Polskim Radiu 24 dominują publicystyka (51 proc.) i informacje (33 proc.).

grafika

Wśród słuchaczy czterech stacji Polskiego Radia mężczyźni stanowią 54,7 proc. Zdecydowanie dominują wśród odbiorców Polskiego Radia 24 (73,4 proc.).

Najstarszych słuchaczy ma Jedynka - dwie trzecie jest w wieku 50 lat i więcej. Natomiast najmłodsi są odbiorcy Trójki: 58 proc. ma poniżej 50 lat., a 12,7 proc. - poniżej 30 lat.

Nieco ponad 50 proc. słuchaczy Dwójki i Trójki ma wyższe wykształcenie. Wśród odbiorców Polskiego Radia 24 takich osób jest 43,6 proc., natomiast wśród słuchaczy Jedynki 34,5 proc. ma średnie wykształcenie, a 27,9 proc. - zasadnicze zawodowe.

Jedynka ma zdecydowanie najwięcej odbiorców na wsi - stanowią oni 45 proc. jej wszystkich słuchaczy. Za to w największych miastach mieszka jedna piąta odbiorców Dwójki i Polskiego Radia 24.

Wśród słuchaczy Jedynki 38,3 proc. to emeryci i renciści. Dwójka najwięcej odbiorców ma wśród dyrektorów i przedstawicieli wolnych zawodów (27,6 proc.) oraz emerytów i rencistów (23,7 proc.), Trójka - wśród dyrektorów i przedstawicieli wolnych zawodów (25,3 proc.), a Polskie Radio 24 - wśród emerytów i rencistów (22,8 proc.) oraz dyrektorów i przedstawicieli wolnych zawodów (19,6 proc.).

Pracownicy umysłowi stanowią 19,1 proc. słuchaczy Trójki i 17,4 proc. słuchaczy Polskiego Radia 24, a właściciele firm to ponad jedna dziesiąta odbiorców Trójki (13 proc.), Polskiego Radia 24 (11,3 proc.) i Dwójki (10,2 proc.).

grafika

W 2017 roku uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 71,5 proc., a tygodniowy - 91 proc. Z kolei średni czas słuchania uplasował się na poziomie 266 minut. Na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu. Na czele spadków znalazła się Jedynka.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"