Ponad połowa konsumentów na świecie woli płacić kartą niż gotówką

54 proc. respondentów na świecie woli do płatności za zakupy używać karty niż tradycyjnej gotówki - wynika z badania firmy Nielsen.

km
km
Udostępnij artykuł:

Kartą kredytową za zakupy woli płacić 29 proc., kartą debetową 23 proc., a kartą prepaid 2 proc. badanych. Natomiast żywą gotówkę preferuje 39 proc. respondentów.

W ujęciu geograficznym największy odsetek badanych opowiadających się za płatnościami kartą odnotowano w Ameryce Północnej (71 proc.) oraz regionie Azji i Pacyfiku (58 proc.). Następne pod tym względem były Ameryka Łacińska (47 proc.), Europa (45 proc.) oraz region Bliskiego Wschodu i Afryki (35 proc.).

39 proc. ogółu respondentów regularnie korzysta z jednej karty płatniczej, 37 proc. - z dwóch, 14 proc. - z trzech, a 10 proc. - z więcej niż trzech.

grafika

Poza sklepami, karty są także używane do dokonywania płatności za pośrednictwem internetu i mobilnych aplikacji. Z elektronicznych płatności kartą korzysta 1/3 badanych z Austrii, 28 proc. z Niemiec, 27 proc. z Litwy, 26 proc. z Nowej Zelandii, po 24 proc. z Czech, Łotwy i RPA, 23 proc. z Danii, po 22 proc. z Chin i Polski oraz 21 proc. ze Słowacji.

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Nielsen w III kwartale 2013 r. wśród ponad 30 tys. internautów z 60 państw.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu