Publicis Media zajęła pierwsze miejsce w zestawieniu Total New Business, osiągając 69 mln dol. przychodów. Największy wpływ na ten wynik miały globalne wygrane budżetów takich firm, jak Mars i Aldi Nord, po 20 mln dol. każdy. Na podium znalazły się też Mediabrands z 43 mln dol. oraz Havas Media Network z 38 mln dol.
Mediabrands (UM, Initiative) wsparły: lokalna wygrana Animex warta 11 mln dol. oraz globalna wygrana Bayer za 6 mln dol.
Havas Media Network swój wynik zawdzięcza przede wszystkim lokalnej wygranej PKO BP (budżet wart 19 mln dol.) i międzynarodową wygraną LVMH o wartości 5 mln dol.

Starcom liderem wśród agencji
Na poziomie sieci agencji numerem jeden został Starcom z nowymi przychodami w wysokości 38 mln dol. Zdecydowały o tym m.in. globalna wygrana Mars (20 mln dol.) i lokalne utrzymanie budżetu mediowego Maspexu (18 mln dol.). Na drugim miejscu uplasował się Havas Media z 25 mln dol., w czym kluczowa była lokalna wygrana PKO Bank Polskiego o wartości 19 mln dol.
Trzecie miejsce dzielą Initiative i UM. Obie sieci zanotowały kilka lokalnych sukcesów, w tym wygraną Animexu (11 mln dol.) oraz Simply You Pharmaceuticals i Banku Pekao SA, po 8 mln dol. każdy. W tej grupie widać przewagę wygranych na rynku lokalnym nad globalnymi rozstrzygnięciami.
W rankingu Net New Business, gdzie liczy się bilans wygranych i strat, pierwsze miejsce zajęła Havas Media, drugie UM, a trzecie Starcom. To pokazuje różnicę między sumą nowych budżetów, a wynikiem po uwzględnieniu rezygnacji i utrat kont.

COMvergence oceniła łącznie 93 przetargi mediowe (zmiany lub utrzymanie klientów) o łącznej wartości 285 mln dol. Jedna czwarta przeglądów dotyczyła kategorii FMCG Food. Przetargi lokalne odpowiadały za 57 proc. wydatków (162 mln dol.), a globalne i międzynarodowe - za 123 mln dol.











