Pudelek.pl przed Plejadą i Pomponikiem. Mocno w górę Jastrzabpost, w dół Plotek, Kozaczek i Pudelek.tv (TOP 10)

Pudelek.pl awansował na pierwsze miejsce wśród serwisów plotkarskich pod względem zasięgu, wyprzedzając Plejada.pl. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Pomponik.pl i Jastrzabpost.pl, a znaczące spadki - Plotek.pl, Kozaczek.pl i Pudelek.tv. Pudelek.pl i Plotek.pl wyższą odwiedzalność niż na komputerach osiągają już na urządzeniach mobilnych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W lipcu br. Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 3,7 mln realnych użytkowników, czyli 13,96 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 169,2 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio godzinę i 51:42 minuty - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis jest zdecydowanym liderem wśród witryn plotkarskich w dwóch ostatnich statystykach. Druga pod względem liczby odsłon Plejada.pl (Grupa Onet-RASP) zanotowała ich prawie dwa razy mniej (95,84 mln), natomiast po ponad 15 minut przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika osiągnęły jedynie Pudelek.tv (Grupa Wirtualna Polska) - 19:21 minuty, Pomponik.pl (Grupa Interia.pl) - 16:33 minuty oraz Plejada.pl - 15:49 minuty.

Z drugiej strony na Party.pl (Grupa Edipresse.pl) przeciętny odwiedzający spędził jedynie 4:18 minuty, w dziale Hotplota Eska.pl (Grupa ZPR Media) - 6:17 minuty, a na Jastrzabpost.pl - 6:39 minuty.

Tylko na komputerach liderem zasięgowym jest Plejada.pl - miała w lipcu 2,19 mln użytkowników, natomiast Gwiazdy.wp.pl - 2,08 mln, Pudelek.pl - 1,95 mln, a Pomponik.pl - 1,87 mln.

Z kolei najwięcej odsłon miał Pudelek.pl - 78,37 mln odsłon, wobec 57,71 mln na Plejada.pl i 31,99 mln na Gwiazdy.wp.pl. Pudelek.pl osiągnął też zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego - godzinę i 13:36 minuty. Żaden z pozostałych serwisów nie przekroczył pod tym względem 20 minut.

Na smartfonach i tabletach zdecydowanym liderem jest Pudelek.pl - w lipcu odwiedziło go 2,28 mln użytkowników, podczas Plotek.pl (Grupa Gazeta.pl) miał ich 1,79 mln, a Pomponik.pl, Gwiazdy.wp.pl i Party.pl - po 1,6-1,7 mln.

Pudelek.pl zanotował 90,84 mln odsłon, prawie trzy razy więcej niż Plejada.pl (38,13 mln) i Plotek.pl (36,41 mln). Na Pudelek.pl odwiedzający spędził prawie dwie godziny, natomiast z pozostałych witryn poziom 10 minut przekroczyły jedynie Pudelek.tv (17:14), Plotek.pl (11:31) i Pomponik.pl (10:58).

Pudelek.pl na urządzeniach mobilnych zanotował więcej użytkowników (2,28 mln wobec 1,95 mln) i odsłon (90,84 mln wobec 78,37 mln) niż na komputerach, podobnie jak Plotek.pl (1,79 mln wobec 1,34 mln w liczbie użytkowników i 36,41 mln wobec 23,92 mln w liczbie odsłon).

Pudelek.pl osiągnął w skali roku wzrost zasięgu o 1,09 pkt proc., czyli 8,22 proc. Jednocześnie serwis stracił 11,06 mln odsłon i 14:14 minuty przeciętnego czasu korzystania (to spadki o 6,14 i 11,3 proc.).

Dzięki wzrostowi zasięgu Pudelek.pl wyprzedził Plejadę, która straciła pod tym względem 11 proc., notując jednocześnie niewielki wzrost liczby odsłon (o 3,68 mln, czyli 4 proc.) i spadek średniego czasu spędzanego przez odwiedzającego o 2:43 minuty (14,66 proc. w dół). Natomiast Pomponik.pl przy wzroście zasięgu o 23,42 proc. zanotował spadek liczby odsłon o 4,23 mln i przeciętnego czasu korzystania o 5:50 minuty (to 8,66 i 26 proc. w dół).

Bardzo duży wzrost odwiedzalności osiągnął Jastrzabpost.pl - zyskał 55,7 proc. zasięgu, 12,64 mln odsłon (to aż 268,6 proc. w górę) i 3:38 minuty średniego czasu korzystania (120,4 proc. w górę).

Za to Plotek.pl stracił w skali roku 14,74 proc. zasięgu, 15,67 mln odsłon (spadek o 20,6 proc.) i 17 sekund przeciętnego czasu spędzanego przez użytkowników (2,3 proc. w dół); Kozaczek.pl - 15,86 proc. zasięgu, 1,66 mln odsłon (8,3 proc. w dół) i 1:58 minuty średniego czasu korzystania (17,6 proc. w dół), natomiast Pudelek.tv - 31 proc. zasięgu i 1,09 mln odsłon (spadek o 22,1 proc.), przy wzroście przeciętnego czasu korzystania o 2:04 minuty (12 proc. w górę).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele