Radio 357 zbadało nastroje, preferencje i oczekiwania słuchaczy

14 475 osób wzięło udział w skierowanej do patronów ankiecie, z pomocą której Radio 357 zbadało nastroje, preferencje i oczekiwania słuchaczy względem stacji. Podczas spotkania z patronami przedstawiono niewielką część wyników. - Materiału jest mnóstwo, ale część jest wrażliwa z punktu widzenia czysto konkurencyjnego - mówił podczas spotkania prezes Radia 357, Paweł Sołtys.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Radiowcy zwrócili się do patronów z prośbą o wypełnienie ankiety pn. „Co gra, a co nie gra?”, w styczniu br. Wyniki spływały do pierwszych dni lutego, a wówczas okazało się, że liczba wypełnionych ankiet przekracza oczekiwania: wróciło ich bowiem 14 475.

Ankieta badawcza zawierała 74 pytania, z pomocą których radiowcy sondowali preferencje swojej społeczności, ale także pytali m.in. o ich zarobki, sposób słuchania radia, czy ulubionych dziennikarzy z Radia 357. Były także pytania o Radio Nowy Świat, a także o preferencje polityczne. Zaskoczonym słuchaczom zespół wyjaśniał, iż w pytaniu o politykę chodzi, by „dobrze określić grupę” i że jest to „standardowe pytanie w takich badaniach”.

Wyniki prezentowane tylko częściowo

W środę podczas spotkania live z patronami cząstkowe wyniki ankiety przedstawili: prezes rozgłośni Paweł Sołtys oraz Tomasz Dulinicz z agencji SmartScope, przeprowadzającej badania. Dlaczego nie przedstawiono pełnych wyników? Paweł Sołtys mówił, że zaprezentuje w punktach „kilka ciekawostek”, gdyż „materiału jest bardzo dużo i pokazywanie całości nie miałoby większego sensu. – Część rzeczy jest mocno wrażliwa z punktu widzenia czysto konkurencyjnego: my versus rynek i tak dalej. Siłą rzeczy nie możemy więc wszystkiego pokazać – zapowiedział.

Z ujawnionych elementów badania wynika, że słuchacze najbardziej cenią sobie Radio 357 za umiejętność posługiwania się poprawną polszczyzną przez autorów audycji (92 proc. wskazało na to), następnie – za kompetencje tychże autorów (91 proc.). Jeśli chodzi o czas słuchania, to średni dzienny taki czas wynosi 6 godzin i 15 minut.

84 procent badanych słucha radia w trakcie pracy, 71 proc. podczas prac domowych, zaś 34 proc. podczas aktywności. Aż 76 proc. ankietowanych słucha rozgłośni codziennie, 21 proc. słucha kilka razy w tygodniu, zaś dwa proc. – kilka razy w miesiącu. Wśród ulubionych tematów audycji ankietowani wskazali muzykę (56 proc.) i listy piosenek (37 proc.). na trzecim miejscu wskazywano audycje o tematyce naukowej (34 proc.).

grafika

W tym tygodniu wyniki badania swoich słuchaczy przedstawiło także Radio Nowy Świat. Ta rozgłośnia ankietę przeprowadziła wśród obecnych i byłych patronów w marcu. Wzięło w niej udział niemal sześć tysięcy osób. Okazało się, że dominujący profil słuchacza RNŚ to mężczyzna (59,4 proc.) w wieku 46-55 lat (34 proc.), z wyższym wykształceniem (82,3 proc.) i z miasta powyżej 500 tys. mieszkańców (37,3 proc.). Zdecydowana większość ankietowanych słucha radia poprzez aplikację lub w smartfonie.

Radio 357 wspiera obecnie ponad 48 tys. patronów, którzy miesięcznie wpłacają na nie 876 tys. zł. Stacja do marca zebrała w sumie ponad 21 mln zł. Dla nowych patronów obowiązują trzy progi miesięcznego wsparcia : 15, 25 lub 40 zł. Z kolei patroni, którzy już wspierają stację, mogą w każdej chwili zmienić kwotę wsparcia, mając do wyboru progi: 10, 15, 20, 25, 35, 40, 50, 70, 100 i więcej złotych. W marcu - wprowadzając równe przywileje dla patronów – podniesiono też próg najniższych wpłat z 10 do 15 zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"