Za przykładem najlepszych
Za wieloma światowymi markami kryje się niezwykła historia pisana przez ludzi z wizją i zapałem. Warto poświęcić się studiom nad ich fenomenem, stać się ich fanem nie ukrywając podziwu dla prekursorów. Ze względu na to na jak wielu poziomach działają i jakich narzędzi do tego używają, nie stroniąc przy tym od nowinek i eksperymentów, ulubione marki mogą stać się idealnymi przewodnikami w drodze na szczyt. Spójrzmy tylko na fanów Apple"a, Convers, Nikona czy Ikei. Te nazwy budzą wielkie emocje pokolenia Y (1980-1996), a ich powrót po kolejne zakupy jest właściwie gwarantowany. Ufają oni tym markom, a co za tym idzie są im lojalni. Wierni klienci polecają ulubione produkty i usługi znajomym, śledzą marki na portalach społecznościowych, są więc po prostu ich najlepszymi ambasadorami.

Świetny wygląd w Internecie
Robiąc zakupy konsumenci kierują się wieloma czynnikami. Niezwykle istotne znaczenie ma jednak wygląd, dobra prezentacja produktów i usług w sieci jest więc niezbędna. Wrażenie, jakie na potencjalnym kliencie zrobi strona internetowa, ma ogromny wpływ na decyzję zakupową i to nie tylko w przypadku e- commerce. Zadbać trzeba więc o profesjonalną identyfikację wizualną oraz wygodne (intuicyjne) poruszanie się po stronie. Strona stworzona raz wymaga ciągłej aktualizacji. Zapominanie o tej zasadzie to częsty, poważny błąd wielu marek. Klient przeglądając stronę internetową danej firmy poświęca na to swój czas, oczekuje więc, że czas ten nie będzie zmarnowany.
Walka o UGC
Najmłodsze pokolenie coraz mniej ufa informacjom o produkcie pochodzącym z tradycyjnych mediów (telewizja, radio, gazety). Rolę pioniera przejmuje w tym aspekcie internet - portale społecznościowe, recenzje, opinie innych użytkowników szeroko dostępne w sieci. Rozwiązań marketingowych firmy powinny więc dzisiaj szukać przede wszystkim właśnie w Internecie. Działania realizowane w sieci dają szybki feedback, chociaż ich charakter nie ogranicza się do zasięgu doraźnego, ale pozwala budować długookresową pozycję. Przede wszystkim zaś interakcja z konsumentami możliwa właśnie dzięki internetowi, pozwala błyskawicznie reagować na zmiany otoczenia, wyznacza kierunek i obszar niezbędnych modyfikacji. Słuchanie konsumentów daje w końcu najlepsze rezultaty – mówi Katarzyna Kłopotek, Junior Social Media Specialist GRUPA 365NET.

dostarczył
infoWire.pl











